طراحی داخلی ویلا دوبلکس: آذربایجان: ترکیه در ساعات اولیه جنگ قره باغ از ما حمایت کرد

به گزارش مجله کارنیکان، الهام علی اف در سخنانی گفت جنگ قره باغ سرزمین های این کشور را آزاد نموده و عمق روابط باکو با آنکارا را نشان داده است.

طراحی داخلی ویلا دوبلکس: آذربایجان: ترکیه در ساعات اولیه جنگ قره باغ از ما حمایت کرد

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارشبه نقل از آناتولی، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان بیان کرد در ساعات اولیه آغاز جنگ قره باغ از ترکیه پیغامی دریافت نموده و آنکارا در این پیغام از باکو حمایت نموده است؛ و این جنگ توانسته است عمق روابط جمهوری آذربایجان و ترکیه را به خوبی به همگان نشان دهد.

او افزود: در جنگ قره باغ سرزمین های ما که از سوی ارمنستان در سال 1992 اشغال شده بود آزاد شده، دلیل آغاز این جنگ هم تحرکات نظامی ارمنستان بود، زیرا آن ها طوری وانمود می کردند که گویی آماده درگیری نظامی هستند. ایروان حتی یک خرابکار به خاک ما فرستاده بود، اما به وسیله سربازان ما خلع سلاح شد.

علی اف درباره نقش مینسک (یک گروه بین المللی که در سال 1992 به وسیله فرانسه، روسیه و آمریکا برای برقراری صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان تشکیل شد) هم افزود: مینسک هیچ تلاشی نمی کرد و فشار لازم را بر ارمنستان اعمال نمی کرد آن ها سیاست نه جنگ و نه صلح را در پیش گرفته بودند. من بار ها از اعضای مینسک خواستم تحریم هایی را علیه ارمنستان اعمال نمایند که مانع جنگ گردد.

رئیس جمهوری آذربایجان افزود: از توافق سه جانبه میان باکو، مسکو و ایروان بعد از جنگ 44 روزه (قره باغ) راضی هستم چرا که ارمنستان مجموعه ای از تعهدات را برعهده گرفت و بلافاصله بعد از جنگ آن را اجرا کرد و همانطور که همه مشاهده کردند نیرو های خود را از خاک ما خارج کرد.

امروز 27 سپتامبر سالروز جنگ 44 روزه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان است که سال گذشته رخ داد. در این جنگ مناطقی از قره باغ که 30 سال قبل به وسیله ارمنستان از خاک آذربایجان جدا شده بود به این کشور بازگشت و بعد از میانجی گری روسیه یک توافق سه جانبه میان این سه کشور به امضا رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1897

به "طراحی داخلی ویلا دوبلکس: آذربایجان: ترکیه در ساعات اولیه جنگ قره باغ از ما حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی ویلا دوبلکس: آذربایجان: ترکیه در ساعات اولیه جنگ قره باغ از ما حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید