تور ارمنستان: ارمنستان آماده مذاکره با ترکیه برای عادی سازی روابط است

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه در نشست کابینه دولت این کشور در ایروان اظهار داشت: آماده ایم با ترکیه در خصوص عادی سازی روابط و از سرگیری حمل ونقل زمینی و ریلی مذاکره کنیم و می توانیم دامنه آن را توسعه دهیم.

تور ارمنستان: ارمنستان آماده مذاکره با ترکیه برای عادی سازی روابط است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

نخست وزیر ارمنستان در ادامه اضافه نمود: روسیه خاطرنشان کرد که در این خصوص یاری کند. اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه و آمریکا هم به این فرایند علاقه مند هستند. رویکرد هند و چین هم در قبال احیای حمل ونقل در منطقه هم روشن است.

نیکول پاشینیان بعلاوه افزود: طرح های مربوط به کریدور حمل ونقل شمال به جنوب در منطقه هم در مذاکرات با ایران و گرجستان مورد علاقه زیادی قرار گرفتند.

این در حالیست که وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیروز سه شنبه حین ملاقات با سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور در امور خارجه قطر خاطرنشان کرد که کشورش آماده است تا روابط خود را با ارمنستان بر اساس اصول حقوق بین المللی عادی سازی کند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه کوهستانی قره باغ به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه نموده و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1876

به "تور ارمنستان: ارمنستان آماده مذاکره با ترکیه برای عادی سازی روابط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: ارمنستان آماده مذاکره با ترکیه برای عادی سازی روابط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید