آخرین شرایط بازگشایی دانشگاه های استان اصفهان

به گزارش مجله کارنیکان، در چهارمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان که با حضور رؤسای دانشگاه های استان برگزار گردید، شرایط بازگشایی حضوری دانشگاه ها مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

آخرین شرایط بازگشایی دانشگاه های استان اصفهان

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از اصفهان، در مهمترین دستور کار نشست شورای مدیریت آموزش عالی استان، شیوه نامه بهداشتی مبارزه با بیماری کووید19 در دانشگاه ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی در مورد شرایط بازگشایی دانشگاه ها و حضور مجموعه دانشگاهیان در دانشگاه ها به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در این رابطه رؤسای دانشگاه های صنعتی اصفهان، هنر، علمی کاربردی، نماینده دانشگاه های غیرانتفاعی استان، دانشگاه فنی و حرفه ای و پیغام نور، نظرات و دیدگاه های خود را مبنی بر شرایط دانشگاه ها در مورد زمان مناسب بازگشایی ارائه کردند.

سید مهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست گفت: مجموعه دانشگاه های استان هرچه قدر نزدیک به هم تصمیم بگیرند پیروز تر هستند.

وی اضافه نمود: ما دانشجویان سال 98-99 و 1400 را داریم که هنوز دانشگاه را ندیده اند و مشکل بعدی ما سنوات ورودی های قبلی است و بعلاوه منابع اقتصادی محدود و عدم امکان اسکان دانشجویان در خوابگاه ها مطرح است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء شرایط آزمایشگاه ها، برگزاری جلسات دفاعیه به صورت ویژه تا بهمن ماه و واکسیناسیون دانشجویان، توضیح داد: درخصوص جذب بودجه باید رؤسای دانشگاه ها به صورت جدی ورود نمایند. و ادامه پذیرش حضوری دانشجویان از ابتدای ترم آینده از سرگرفته گردد.

وی با بیان این که مسائل تحصیلی و سنواتی شدن دانشجویان تحصیلات تکمیلی، توازن حجم ورودی و خروجی دانشجویان را به هم زده است؛ اضافه نمود: به نظر می رسد در نیمسال جاری تمرکز دانشگاه بر تقویت امکانات آزمایشگاهی و زمانبندی دفاع دانشجویان باشد چرا که ظرفیت خوابگاه های دانشجویی برای پذیرش حضوری دانشجویان با شیوه نامه های بهداشتی تناسب نخواهد داشت.

هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان هم در این نشست با بیان این که قید الزام برای تصمیم گیری در مورد بازگشایی دانشگاه برداشته شده است، خاطر نشان کرد: دانشگاه ها ضروری است با توجه به شرایط و امکانات موجود در برقراری شیوه نامه ها و دستورالعمل های ستاد کرونا اقدام نمایند.

وی درگام نخست خواهان فرهنگ سازی دانشگاه ها در رابطه با لزوم واکسیناسیون کامل دانشگاهیان، آماده سازی امکانات رفاهی و خوابگاهی برای ایمن شدن شرایط بازگشت دانشجویان به دانشگاه شد.

طالبی با بیان این که بازگشایی دانشگاه به صورت تدریجی و با نوبتی کردن کلاس های حضوری باشد تأکید کرد: به نظر می رسد امکان حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال اول وجود ندارد.

رئیس دانشگاه اصفهان پیشنهاد کرد: به صورت پایلوت اولویت بازگشایی دانشگاه ها با دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و بانیمی از ظرفیت خوابگاهی دانشگاه ها قرار داده گردد.

وی تأکید کرد: از سوی دبیرخانه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان پیشنهادات و نقطه نظرات رؤسای دانشگاه ها در رابطه با بازگشایی دانشگاه ها به صورت مکتوب به وزارت عتف ارایه می گردد.

رئیس دانشگاه تعیین استان با بیان این که تصمیم گیری در مورد شیوه برگزاری امتحانات به زمان مناسب آن سپرده گردد اضافه نمود: ممکن است احتیاج باشد بازه امتحانات برای برنامه ریزی حضور دانشجویان طولانی تر شده و آغاز ترم دوم هم متعاقباً تغییر کند.

در بخش دیگری از این نشست گزارشی از تشکیل کارگروه های تخصصی مختلف میان اعضای شورای آموزش عالی، معرفی کنسرسیوم صندوق های پژوهش و فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و گزارشی از کنسرسیوم همکاری دانشگاهی استان در پروژه محیط زیست به وسیله دانشگاه اصفهان ارائه شد.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1934

به "آخرین شرایط بازگشایی دانشگاه های استان اصفهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "آخرین شرایط بازگشایی دانشگاه های استان اصفهان" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط بازگشایی دانشگاه های استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید