9 روش برای ترک عادت غذا خوردن پس از شام

به گزارش مجله کارنیکان، خوردن غذا یا تنقلات پس از شام، نتیجه منفی روی کاهش وزن دارد ولی کارهایی مثل مسواک زدن، صبحانه کامل و ورزش کردن می تواند سبب ترک این عادت گردد

9 روش برای ترک عادت غذا خوردن پس از شام

همه ما می دانیم که خوردن غذا قبل از خواب، یک عادت بد است که باید تاوان آن را با اضافه وزن و عدم آرامش در خواب پرداخت کنیم. برای مبارزه با این عادت و کاهش وزن مناسب، چند راه چاره ساده پیدا نموده است که باعث می گردد پس از شام، یخچال را فراموش کنید.

1- تخم مرغ را در صبحانه جای دهید

یک اسلحه سنگین در مبارزه با اشتهای شبانه یک صبحانه دلچسب است، به ویژه که شامل تخم مرغ هم باشد. تخم مرغ به کاهش وزن سریع تر یاری می نماید، و دو برابر چیزهایی مثل غلات یا نان ها به شما احساس سیری می دهد. همچنین تخم مرغ احساس گرسنگی و مصرف کالری را در ناهار و در طول 24 ساعت آینده کاهش می دهد.

2- تنقلات وسوسه انگیز نخرید

اگر شما نمی خواهید اراده خود را تست کنید، بهتر است که تنقلات مورد علاقه خود را نخرید. زیرا ممکن است آخر شب، اراده خود را از دست بدهید و به سراغ آنها بروید.

اگر آنها در حال حاضر در یخچال هستند و شما را با ظاهر خوشمزه خود آشفته می نمایند، می توانید آنها را در یک کیسه غیر شفاف قرار دهید (همچنین می توانید با نوار چسب آنها را ببندید و در قفسه های انتهایی یخچال قرار دهید). با این کار به کاهش وزن خود یاری زیرکانه ای خواهید کرد.

3- از کالری های بی ارزش دوری کنید

غذاهایی که دارای کربوهیدرات های ساده هستند مثل مواد غذایی سرخ شده، فست فود ها، نوشابه های شیرین، کیک، سس های چرب و الکل، مطمئنا شما را برای یک میان وعده به سمت یخچال می برند. پس اگر تصمیم به کاهش وزن دارید و یا میخواهید از اشتهای کاذب خود دوری کنید بهتر است این مواد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

15 ماده غذایی کم کالری ولی خوشمزه!

4- مقدار مصرف نمک را نصف کنید

نمک و سایر ادویه ها احساس گرسنگی را تشدید می نمایند. برای بهتر کردن طعم و مزه طبیعی غذا و یاری به کاهش وزن خود، می توانید پیاز، سیر و گیاهان دیگر را به جای نمک جایگزین کنید.

5- کلم بروکلی اضافه کنید

افزودن کلم بروکلی به هر سالادی باعث می گردد که شما برای مدت طولانی احساس سیری کنید و تاثیر مناسبی روی فرایند کاهش وزن خواهد داشت.

6- ورزش کنید

اثبات شده است که ورزش کردن زیاد نه تنها کالری سوز است و موجب کاهش وزن می گردد، بلکه اشتها را نیز سرکوب می نماید. علاوه بر این، به کاهش استرس روزانه که باعث می گردد ما را به یخچال برساند، یاری می نماید.

7- آب معدنی بنوشید

ما معمولا اغلب تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم، بنابراین به جای ماست می توانید یک لیوان آب معدنی بنوشید و اشتهای کاذب را از بین ببرید. ولی این باعث نمی گردد که یک لیوان از این مایع مفید روی میز کنار خود داشته باشید تا وارد آشپزخانه نشوید.

کاهش وزن به راحتی آب خوردن!

8- مسواک بزنید

وقتی دندان هایمان را در شب مسواک می زنیم، مغز یک سیگنال ارسال می نماید: برای امروز غذا کافی است! علاوه بر این، طعم نعناع و منتول، جذابیت خوردن میان وعده را کمتر می نماید و به راحتی موجب کاهش وزن می گردد.

9- قبل از ساعت 23 صبح به رختخواب بروید

بهتر است قبل از 11 شب بخوابید و یا فقط زمانی که ممکن است اراده تان سست شده باشد و محتمل است آن را بشکنید، پس اجازه دهید کیک ها در رویاهای شما ظاهر شوند.

هر چند هر ساعت خواب اضافی، باعث کاهش حدود 6٪ مصرف کالری در طول روز می گردد.

اگر نمی توانید همه این کارها را از روز اول انجام دهید، دلسرد نشوید. سعی کنید به مرور این نکات را تمرین کنید تا یک نتیجه مثبت بدست آورید.

5 میوه مضر در رژیم های کاهش وزن!

منبع: setare.com
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1313

به "9 روش برای ترک عادت غذا خوردن پس از شام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 روش برای ترک عادت غذا خوردن پس از شام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید