70 درصد واجدین شرایط دز سوم واکسن کرونا در آذربایجان شرقی، هنوز واکسن دریافت نکرده اند

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: 70 درصد از واجدین شرایط دریافت دز سوم کرونای آذربایجان شرقی هنوز به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده و واکسن دریافت نکرده اند.

70 درصد واجدین شرایط دز سوم واکسن کرونا در آذربایجان شرقی، هنوز واکسن دریافت نکرده اند

دکتر عباسعلی درستی پنجشنبه شب، 25 آذرماه، در گفت وگوی خبری با بیان این که روز گذشته فوتی های ناشی از کرونای استان به 10 نفر افزایش یافته بود، اظهار کرد: این امر نشان می دهد که هنوز کرونا تمام نشده است.

به گزارش خبرنگاران، وی با تاکید بر این که باید به نمونه های خارجی این شرایط نگاه کنیم، اضافه نمود: در کشورهای اروپایی با توجه به انجام درصد بالایی از واکسیناسیون و بهبود شرایط کرونایی، گشایش های کسب و کار، مسابقات و ... انجام گرفت و در نهایت الان شاهد اوج گیری کرونا در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: اکنون درصد مرگ و میر در این کشورها بالا رفته و این شرایط برای کشور ما نیز در صورت عادی انگاری شرایط وجود خواهد داشت.

درستی با بیان این که تاکید وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی است، اضافه نمود: با وجود این که واکسن رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد اما هنوز 10 درصد از مردم استان دز اول، 20 درصد مردم دز دوم و 70 درصد واجدین شرایط دز سوم را دریافت ننموده اند.

وی با بیان این که اگر واکسیناسیون کامل نشود احتمال اوج گیری بیماری وجود دارد، گفت: تا به امروز بیش از 90 درصد افراد بالای 12 سال استان دز اول، بیش از 80 درصد این جمعیت دز دوم و فقط 30 درصد واجدین شرایط دز سوم دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2052

به "70 درصد واجدین شرایط دز سوم واکسن کرونا در آذربایجان شرقی، هنوز واکسن دریافت نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد واجدین شرایط دز سوم واکسن کرونا در آذربایجان شرقی، هنوز واکسن دریافت نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید