7 کیک بی نظیر از سرتاسر جهان که باید آن را در خانه بپزید!

به گزارش مجله کارنیکان، کیک های معروف جهان هر کدام شاخصه ای از آن کشور را در خود دارند. صنعت شیرینی پزی کیک پزی یکی از مجذوب کننده ترین مهارت های جهانست که روز به روز پیشرفت می کند و علاقه مندان بسیاری را به خود جذب می کند. هم چنین کیک ها و شیرینی های هر کشور نقش بسیار مهمی را در بخش شکم گردی سفرهای توریستان ایفا می کنند؛ زیرا علاوه بر غذاهای لذید محلی هر کشور، توریست ها در پی خوشمزه ترین و مجذوب کننده ترین دسرها، کیک ها و شیرینی ها نیز هستند.

7 کیک بی نظیر از سرتاسر جهان که باید آن را در خانه بپزید!

در بعضی از کشورها مانند ایتالیا، فرانسه، آلمان، مصر و … صنعت شیرینی پزی و دسرها جایگاه ویژه ای دارد. به همین علت در این کشورها با تعداد بسیاری از شیرینی های متنوع و کیک های مجذوب کننده رو به رو می شویم. امروز قصد داریم در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران ، شما را با 7 تا از کیک های معروف از سر تا سر دنیا آشنا کنیم. البته که تعداد کیک ها خیلی بیشتر از 7 تا است، اما در این مطلب به همین تعداد بسنده می کنیم و طرز تهیه هر یک را نیز به شما آموزش می دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

1-گز و سوهان ایرانی

شاید با خودتان بگویید گز و سوهان که کیک نیستند! اما اشتباه نکنید. این دو شیرینی لذیذ سنتی ایرانی نیز نوعی کیک هستند، اما برش خورده آن ها به دست ما می رسد! امکان ندارد اهل خوردن شیرینی و کیک باشید، اما گز و سوهان ایرانی را دوست نداشته باشید. گز و سوهان از جمله خوشمزه ترین و لوکس ترین شیرینی های ایرانی هستند که همیشه گزینه اول برای سوغات به شمار می فرایند. به عنوان مثال هنگام بازگشت از شهر هزار رنگ اصفهان، هر چه قدر هم خرید کرده باشید، باید حداقل یک بسته گز لذیذ اصفهان را نیز با خود به معروفیتان ببرید! برای خرید سوهان نیز کافی ست قدم در شهر قم بگذارید، از تمامی خیابان ها و کوچه ها که عبور کنید می توانید به راحتی یک بسته سوهان اعلا را خریداری کنید!

2-کیک های معروف دنیا | تیرامیسو

احتمالا همه شما نام تیرامیسو، دسر معروف ایتالیایی را شنیده اید. این دسر یکی از کیک های معروف دنیا است که در همه جای دنیا سرو می شود و طرفداران بسیاری دارد. عده ای معتقدند که تیرامیسو در سال 1960 میلادی در یک رستوران در منطقه ونتو ایتالیا برای اولین بار تهیه شده است. در واقع طبق این عقیده تیرامیسو برای اولین بار از طریق یک شیرینی فروشی به نام روبرتو لینگواتو درست شده است.

طرز تهیه تیرامیسو

برای تهیه تیرامیسو ایتالیایی باید ابتدا 4/ 3 فنجان قهوه را درست کرده و اجازه دهید تا سرد شود. سپس سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا پف کند. در این مرحله کاسه ای بزرگ بردارید و 4 عدد زرده تخم مرغ را با قند هم بزنید تا بافت فومی به خود بگیرد و یک دست شود. به مواد کم کم پنیر ماسکارپونه را اضافه کنید سپس به آرامی هم بزنید تا یکنواخت و همگون شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید. در این قسمت باید یک ظرف مستطیل شکل بردارید.

بیسکوئیت های لیدی فینگر را داخل قهوه خیس کرده و در کف ظرف بچینید. روی بیسکوئیت را با یک لایه کرم ماسکارپونه بپوشانید و کمی از شکلات رنده شده را روی آن بریزید. سپس یک لایه دیگر بیسکوئیت لیدی فینگر را پس از خیس کردن با قهوه روی مواد بچینید و یک لایه دیگر از کرم ماسکارپونه به همراه شکلات رنده شده اضافه کنید. در این مرحله ظرف خود را به مدت پنج ساعت در یخچال قرار دهید و سپس میل کنید.

3-کیک های معروف دنیا | چیز کیک آمریکایی

چیز کیک آمریکایی یکی از محبوب ترین شیرینی هایی است که می توانید در بسیاری از شیرینی فروشی های کشورهای مختلف پیدا کنید! این شیرینی لذیذ پای ثابت مهمانی های مختلف این و رسپی بسیار آسانی نیز دارد. همانطور که می دانید مردم کشور امریکا عاشق پنیر هستند! در رستوران ها و فست فودهای این کشور می توانید انواع مختلفی از غذاها را با پنیر فراوان پیدا کنید. همین عشق و علاقه به پنیر یک روز باعث ظهور شیرینی لذیذ و مجذوب کنندهی به نام چیز کیک یا همان کیک پنیری شد.

فوت کوزه گری چیز کیک آمریکایی، بیسکویتی است که برای پایه پارتی آن استفاده می شود. در آمریکا برای تهیه پایه تارتی چیز کیک از گراهام کراکرز، نوعی کوکی تهیه شده از آرد سفید جوانه گندم استفاده می شود. اما اگر هوس کیک پنیری کردید نگران نباشید، می توانید از بیسکویت پتی بور یا بیسکویت سایه طلایی نیز استفاده کنید!

4-کیک های معروف دنیا | کیک لمنیگتن استرالیایی

کیک لمینگتن یکی از کیک های معروف دنیا است که علی رقم معروفیت بی بدیلش، دستور پخت و مواد بسیار ساده ای دارد! این کیک استرالیایی برای اولین بار از طریق آشپز مخصوص فرماندار استرالیا، فردی به نام لرد لمینگتن تهیه و به همین نام نیز در فرهنگ غذایی استرالیا ماندگار شد. در آن زمان نارگیل یکی از مواد غذایی ناشناخته، علی الخصوص برای طبخ شیرینی و شکلات در اروپا بود، اما همسر آشپز فرماندار که اصلیت تاهیتی داشت، برای اولین بار پودر نارگیل را با استرالیا برد و همسرش لمینگتن نیز ریسک کرد و از پودر نارگیل برای تهیه کیک فرماندار استفاده کرد. کیک لمینگتن یک کیک اسفنجی است که چاشنی اصلی اش پودر نارگیل است و طبق سلیقه خودتان می توانید به آن شکلات نیز اضافه کنید.

5-کیک های معروف دنیا | پنکیک پاندان مالزی

کشور مالزی سرزمین خوراکی های خوشمزه و چاق کننده است! به شما قول می دهیم که اگر به مالزی سفر کنید، حداقل با 2 کیلو اضافه وزن به کشور خود بازمیگردید! مالزی علاوه بر غذاهای لذیذ و جالب، شیرینی های بسیار خوش طعمی نیز دارد. یکی از لذیذترین شیرینی های مالزی، پنکیک پاندان است که یکی از خوراکی های خیابانی خوشمزه در شهرهای این کشور به شمار می رود.

اگر چه که در کشورهای آسیای شرقی شیرینی ها و کیک ها جایگاه خاصی ندارند و مزه شیرین بیشتر در غذاها استفاده می شود، اما گهگاهی می توان شیرینی های جالبی مثل پنکیک پاندان نیز پیدا کرد. این پنکیک که به نام آپام بالیک نیز مشهور است، در واقع نوعی کیک نازک است که روی آن بادام زمینی های ترد خوشمزه، پسته، عسل، شکلات تزیین می شود. پنکیک پاندان مالزی از برگ های پاندان یا گیاه پاندانوس آماریلیفولیوس تهیه می شود و پای ثابت مهمانی ها و مجالس در این کشور است.

6-کیک مادلن فرانسوی

کیک مادلن یکی از شیرینی های سنتی فرانسه است که از دو شهر کومرسی و لیوردون واقع در ناحیه لورن در شمال این کشور ظهور کرده است. مادلن یک کیک اسفنجی است که ظاهری شبیه به صدف دارد و معمولا در مهمانی های عصرانه فرانسوی ها کنار چای و قهوه عصرانه پیدایش می شود. تهیه این شیرینی سنتی فرانسوی به هیچ عنوان کار سختی نیست و به جز یک قالب به شکل صدف به هیچ چیز دیگری جز ابزار عادی شیرینی پزی نیاز نخواهید داشت! جالب است بدانید که این کیک کوچک و لذیذ در کشور کانادا نیز طرفداران بسیاری دارد. همانطور که می دانید مردمان استان کبک کانادا فرانسوی زبان هستند و به همین علت رگه های بسیاری از فرهنگ غذایی کشور فرانسه را می توانید در این استان زیبا از کشور کانادا ملاحظه کنید.

7-کیک جنگل سیاه

کشور آلمان معبد غذاها و شیرینی های لاکچری و لذیذ است. کیک جنگل سیاه یا بلک فارست، یکی از کیک های معروف دنیا است که هم ظاهر مجذوب کنندهی دارد و هم از محتویات لذید و حیرت انگیزی تهیه شده است. این کیک خوشمزه و هیجان انگیز پای ثابت مهمانی های عصرانه آلمانی هاست. کیک جنگل سیاه را می توانید برای مرنام مختلف مثل جشن ها و تولد ها و … تهیه کنید. عده بسیاری معتقدند که کیک جنگل سیاه اولین بار در قرن 16، در جنوب غربی آلمان تهیه شده است. کشور آلمان کیک های لذیذ بسیاری دارد؛ تعدادی از آن ها عبارتند از: کیک پسته ای یوهانس بر آلمانی، پنکیک آلمانی، کیک مارمالاد، کیک انجیر، کیک خیس شکلاتی و کیک تمشک.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2220

به "7 کیک بی نظیر از سرتاسر جهان که باید آن را در خانه بپزید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کیک بی نظیر از سرتاسر جهان که باید آن را در خانه بپزید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید