یک اقامتگاه بوم گردی در روستای خورهه افتتاح شد

به گزارش مجله کارنیکان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اقامتگاه بوم گردی خورزن در روستای خورهه شهرستان محلات همزمان با گرامی داشت هفته دولت افتتاح شد.

یک اقامتگاه بوم گردی در روستای خورهه افتتاح شد

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان روز 3 شهریور 99 با اشاره به اینکه این مراسم با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرماندار، بخشدار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد، اضافه نمود: اقامتگاه بوم گردی خورزن با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال پس از بازسازی، احیا و تجهیز آماده بهره برداری شد. سرمایهگذار این طرح خانم قدسیه احمدی برای ساخت این اقامتگاه از یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات کم بهره استفاده نموده است.

او اظهار کرد: مساحت این بنا 440 متر مربع است و بازسازی و احیای آن بیش از یک سال زمان برده است. در حال حاضر این اقامتگاه با پنج اتاق و ظرفیت 15 نفر در شهرستان محلات به صورت مستقیم زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم نموده است.

او اسم کرد: روستای خورهه محلات از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و سایت تاریخی ستون های خورهه همه ساله پذیرای گردشگران و علاقه مندان بسیاری است.

سرپرست اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: خوشبختانه حفظ بافت قدیمی و سنتی این روستا سبب شده برترین مکان برای حضور گردشگران و مسافران سال باشد.

او اضافه نمود: ما امیدواریم از این پس تعداد بیشتری اقامتگاه بوم گردی در این منطقه راه اندازی گردد چرا که این اقامتگاه ها می توانند موجب رونق و توسعه گردشگری منطقه شوند.

مرزبان گفت: دیدنی ترین جاذبه شهر محلات معبد خورهه و ستون های سنگی آن است.

محوطه تاریخی خورهه که از جاذبه های تاریخی محلات است، 15 دی ماه سال 1310 با شماره 131 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1858

به "یک اقامتگاه بوم گردی در روستای خورهه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اقامتگاه بوم گردی در روستای خورهه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید