گوشت گوسفندی در بازار چند؟

به گزارش مجله کارنیکان، به گفته رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه، قیمت گوشت گوسفندی طی حدود 20 روز اخیر روندی افزایشی داشته و اگر مسائل پیش روحل نشود احتمال افزایش بیشتر قیمت آن وجود دارد.

گوشت گوسفندی در بازار چند؟

به گزارش ایسنا، حسن آمویی با بیان اینکه تا حدود 20 روز قبل قیمت مصوب هر کیلو گوشت گوسفندی مخلوط 120 هزار تومان بود، اضافه نمود: طی چند وقت اخیر فرایند افزایشی قیمت را شاهد بودیم، بگونه ای که اکنون قیمت مصوب به کیلویی 135 هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که قیمت دام زنده بالا رفته، قصابی ها گوشت گوسفند را کیلویی نزدیک به 140 هزار تومان می خرند و مجبورند برای اینکه از پس هزینه های خود بربیایند گوشت گوسفند مخلوط را با قیمت کیلویی 140 تا 145 هزار تومان عرضه نمایند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه گفت: البته این قیمت برای گوشت مخلوط گوسفندی است، اما بعضی هستند که گوشت راسته بدون استخوان و دنبه می خواهند که طبیعتا قیمت آن ممکن است تا کیلویی 180 هزار تومان هم بالا برود.

آمویی از دلایل فرایند افزایشی قیمت گوسفند زنده و به تبع آن گوشت گوسفندی یاد کرد و اضافه نمود: صادرات یکی از دلایل بالا رفتن قیمت است، آن هم در شرایطی که در حال نزدیک شدن به ایام سرانجام سال و افزایش تقاضا هستیم.

وی یکی دیگر از دلایل بالا رفتن قیمت گوشت گوسفندی را جلوگیری از کشتار دام ماده دانست و گفت: در کشور تاکید شده دام ماده آبستن ذبح نگردد، اما در کرمانشاه اجازه ذبح دام ماده هم داده نمی گردد.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه معتقد است، در حالیکه بخشی از دام نر صادر شده و دام ماده نیز اجازه ذبح ندارد، با کاهش عرضه و در پی آن افزایش قیمت مواجهیم.

آمویی یادآور شد: سومین عامل سخت گیری هایی است که اخیرا برای ذبح دام در کشتارگاه در نظر گرفته شده، به این شکل که در گذشته گوشت دام ذبح شده برای طی کردن فرآیند جمود نعشی باید یک روز در سردخانه می ماند، اما اخیرا با تصمیم دامپزشکی دام ها باید یک روز قبل از کشتار هم در کشتارگاه قرنطینه شوند که این تصمیم باعث ایجاد مشکلاتی و گا ها امتناع چوبدار از عرضه دام برای کشتار شده است.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه مجموعه این موارد را زمینه ساز افزایش قیمت گوشت گوسفندی دانست و تاکید نمود: درخواست داریم این سخت گیری ها حداقل تا پشت سر گذاشتن پیک تقاضای سرانجام سال و پس از آن ماه رمضان کمی تسهیل گردد، در غیر این صورت فرایند افزایشی قیمت همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2082

به "گوشت گوسفندی در بازار چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت گوسفندی در بازار چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید