کشف سکه های نادر متعلق به دوران طاعون یا مرگ سیاه

به گزارش مجله کارنیکان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف سکه های نادر متعلق به دوران طاعون یا مرگ سیاه در انگلستان صورت گرفت.

کشف سکه های نادر متعلق به دوران طاعون یا مرگ سیاه

دو سکه طلا متعلق به زمانیکه همه گیری طاعون یا مرگ سیاه در قرن چهاردهم انگلستان را فرا گرفته بود، در این کشور کشف شده اند.

بر روی هر دو این سکه های تاریخی تصویر ادوارد سوم، کسی که سعی کرد ضرب سکه طلا را به انگلستان معرفی کند، نقش بسته است. فرایند ضرب یکی از سکه هایی که اخیرا کشف شده است و به نام سکه های پلنگی شناخته می شود برای نخستین بار در سال 1344 میلادی آغاز شد اما با مشکلاتی همراه بود و ضرب آن موفقیت آمیز نبود. بنابراین از 1351 سکه جدیدی ضرب شد؛ سکه هایی که حدودا هفت گرم وزن داشتند. یکی از دو نمونه سکه هایی که اخیرا کشف شده اند در حقیقت یکی از همام سکه های هفت گرمی محسوب می شود.

این دو سکه در سال 2019 کشف شده بودند اما تحقیقات باستان شناسان اخیرا به انتها رسیده است. باستان شناسان درباره اینکه این دو سکه چطور از دل خاک سر درآورده اند، دو فرضیه را بیان کرده اند. به عقیده آنها این دو سکه همزمان با هم در خاک دفن شده اند که علت آن می تواند مخفی کردن گنجینه یا گم شدن کیف پول باشد.

با اینکه هر دو سکه خمیده شده اند اما شرایط مناسبی دارند و فقط خراش هایی جزئی که به نظر می رسد بر اثر فعالیت های کشاورزی ایجاد شده باشد بر روی سطح آنها دیده می شود.

سکه های طلایی پلنگی که در سال 1344 ضرب می شدند از طلا با 96 درصد خلوص ساخته شده بودند. کشف این سکه با توجه به این که تعداد زیادی از آن ضرب نشده بود بسیار قابل توجه است.

کارشناسان معتقدند مالک این دو سکه طلا در زمان گذشته به طبقه ثروتمند جامعه تعلق داشته است. در آن زمان ارزش این دو سکه معادل 16700 دلار کنونی بوده است.

این اکتشاف نشان می دهد سکه های پلنگی در بازه زمانی طولانی تری نسبت به آنچه پیشتر تصور می شد، ضرب می شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1818

به "کشف سکه های نادر متعلق به دوران طاعون یا مرگ سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سکه های نادر متعلق به دوران طاعون یا مرگ سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید