کاوش های باستانشناسی در شهرستان های جنوبی کرمان استمرار می یابد

به گزارش مجله کارنیکان، خبرنگاران/کرمان مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کاوش های باستان شناسی در شهرستان های جنوبی استان کرمان با موضوع جیرفت استمرار می یابد.

کاوش های باستانشناسی در شهرستان های جنوبی کرمان استمرار می یابد

به گزارش خبرنگاران، محمود وفایی در آیین افتتاح اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان جیرفت با اشاره به این که در اوایل دهه 80 مسئولان، قضات و فرماندهان انتظامی و امنیتی وقت مانع از به یغما رفتن داشته های تاریخی و باستانی این شهرستان شده اند، افزود: بدون شک از نام این عزیزان به نیکی یاد خواهد شد و باید نسل امروز و نسل های بعد قدردان زحمات این عزیزان باشند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی مباحث گردشگری است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان مبنای توسعه خود را بر پایه گردشگری قرار داده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان جیرفت را مرکزیت حوزه تمدن هلیل رود دانست و اظهار کرد: بدون شک جیرفت سرزمین شگفتی ساز و شگفتی آفرین بوده و هست و باید از ظرفیت های تاریخی، باستانی و گردشگری آن به بهترین شکل بهره لازم را برد.

وی ادامه داد: افتتاح اداره میراث فرهنگی جیرفت در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و دیدگاه مثبت استاندار کرمان نسبت به مقوله های میراث فرهنگی و در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه و بالفعل این شهرستان است.

وفایی افزود: امیدواریم با افتتاح این اداره شاهد استمرار دوباره کاوش های باستان شناسی در بیشتر شهرستان های جنوبی استان با موضوع جیرفت باشیم.

وی به ظرفیت های گردشگری شهرستان جیرفت، اشاره نمود و افزود: باید زیرساخت های گردشگری جنوب استان به ویژه در بحث اقامتگاه های بوم گردی و روستایی که مورد توجه گردشگران است، به بهترین شکل دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 712

به "کاوش های باستانشناسی در شهرستان های جنوبی کرمان استمرار می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش های باستانشناسی در شهرستان های جنوبی کرمان استمرار می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید