چین و چروک روی صورت

به گزارش مجله کارنیکان، چین و چروک روی صورت یک تغییر ناخوشایند است و بسیاری از افراد برای از بین بردن آنها تکنیکهای مختلفی از جمله تزریق ضد چین و چروک را امتحان می نمایند. برای پی بردن به گزینه های بهتر جهت خلاصی از چین و چروک به

چین و چروک روی صورت

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

چین و چروک روی صورت یک تغییر ناخوشایند است و بسیاری از افراد برای از بین بردن آنها تکنیکهای مختلفی از جمله تزریق ضد چین و چروک را امتحان می نمایند. برای پی بردن به گزینه های بهتر جهت خلاصی از چین و چروک به طور طبیعی، مطلب زیر را بخوانید...

شروع چین و چروک روی صورت علامت هشدار دهنده شروع پیری است. با این حال، هم می توان شکل گیری چین و چروک را به تأخیر انداخت و حتی با پیروی از درمان های خاص تجویز شده از به وجود آمدن آن جلوگیری کرد. مطلقاً برای جلوگیری یا کاهش چین و چروک هیچ نیازی به جراحی زیبایی نیست، به این علت که این جراحی ها عوارض جانبی متعددی را به همراه دارند. در اینجا به منظور اجتناب و به تأخیر انداختن فرایند ظهور چین و چروک بعضی راهکارهایی را که براحتی می توان از آنها پیروی نمود، ذکر شده است.

داروهای خانگی

پیروی از یک رژیم سالم

یک رژیم غذایی سالم می تواند راهی طولانی در به تأخیر انداختن بروز چین و چروک باشد. داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین ها و پروتئین ها، برای پوست سالم ضروری است. رژیم غذایی ناسالم اغلب به چروک زودرس منجر می شود. نوشیدن میزان کافی آب مانع خشک شدن پوست می شود، که این خشکی به اسم عامل اصلی چین و چروک در نظر گرفته می شود. آب یکی از عواملی است که نقش بسیار مهمی جهت دستیابی به پوستی بهتر ایفاء می نماید. ضروری است که هر روز 8-7 لیوان آب نوشیده شود تا قابلیت ارتجاعی پوست حفظ شود. مصرف آب به قدر کفایت، سرخی و طراوت فریبنده ای را برای پوست شما به ارمغان می آورد. آب پوست را مرطوب نموده در نتیجه آن را از ایجاد چین و چروک دور نگه می دارد.

پرهیز از سیگار کشیدن

در واقع عادت به سیگار کشیدن بر روی پوست می تواند تأثیر منفی داشته باشد. راهی آسان برای جلوگیری از تشکیل زود هنگام چین و چروک، ترک سیگار است. کشیدن سیگار تأمین اکسیژن برای پوست صورت را کاهش می دهد که ممکن است به چروک شدن پوست منجر شود.

اجتناب از قرار گرفتن در آفتاب به مدت زیاد

قرار گرفتن بیش از حد در آفتاب باعث خشکی پوست شده و در نتیجه خطر ابتلا به چین و چروک زودرس را افزایش می دهد. قرار دادن پوست در معرض اشعه UV بدون پوشیدن هیچ حفاظی، به گونه ای به پوست آسیب می رساند که قابلیت ترمیم وجود نداشته باشد. عینک آفتابی، کلاه، لوسیون ضد آفتاب، محصولاتی هستند که در برابر اشعه UV بیشترین مانع را فراهم نموده و قرار گرفتن پوست در معرض این اشعه را به حداقل می رسانند. بعلاوه فرد می تواند صورت خود را روزانه با کرمهایی بشوید که حاوی مواد مغذی مفید برای پوست باشد.

تمرینات بدنی

ورزش و تمرین بدنی را با زندگی روزانه خود عجین کنید تا از چین و چروک روی صورت جلوگیری شود. افرادی که به صورت روزانه به ورزش می پردازند، از پوستی سالم و درخشان برخوردارند. در روز به مدت 30-20 دقیقه ورزش نموده تا پوست خود را در برابر سالهای پیش رو سالم نگه دارید. داشتن استرس زیاد هم با تشکیل چین و چروک در ارتباط است. جهت رهایی از استرس، فرد می تواند به مدیتیشن و یا یوگا بپردازد.

روغن ویتامین E

روغن ویتامینE جهت از بین بردن چین و چروک های عمیق بر روی صورت بسیار مؤثر می باشد. یک شیشه روغن ویتامین E که در داروخانه های مختلف به فروش می رسد، مقرون به صرفه بوده و هنگامی که بر روی پوست استفاده می شود، آن را از آسیب بیشتر محافظت می نماید. در واقع، استفاده از روغن ویتامینE حتی می تواند از وقوع چین و چروک جلوگیری کند. روغن ویتامین E هم پوست را در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نماید. جهت برطرف کردن چین و چروک های عمیق، استفاده از روغن ویتامین E برترین گزینه است. قبل از رفتن به رختخواب میزان کمی از این روغن را بر روی چین و چروک های عمیق قرار دهید. بعلاوه می توانید این روغن را از کپسولهای ویتامینE خارج نموده و روی قسمتی از پوست که تحت تأثیر قرار گرفته، بهره ببرید.

پاپایا

پاپایا (میوه عنبه هندی)

میوه پاپایا که مملو از آنتی اکسیدان است هم ممکن است به کاهش رؤیت چین و چروک در صورت یاری کند. معین شده است که آنزیم پاپایین papain که در میوه پاپایا وجود دارد، در بهبود چین و چروک مؤثر می باشد. همانطور که همه ما می دانیم، اِلاستین و کلاژن دو پروتئین موجود در بافت پوست هستند که باعث سفتی و انعطاف پذیری پوست می شوند. کاهش یافتن این پروتئین ها با افزایش سن منجر به ایجاد چین و چروک می شود. استعمال خارجی قسمت گوشت پاپایا به بازسازی این الاستین برای کاهش ظهور چین و چروک یاری می نماید. پاپایا بعلاوه دارای ویتامین C است که نقش بسیار مهمی در فراوری کلاژن دارد. یک پاپایای رسیده را برداشته، قسمت گوشت آن را خارج ساخته و سپس به آرامی در ناحیه صورت مالیده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه باقی بماند. از این شیوه طبیعی مراقبتی پوست، روزانه پیروی کنید و بزودی متوجه بهبود چین و چروک خواهید شد. این شیوه یک درمان خانگی آسانی بوده که پوست را جوانتر و سالم می سازد.

روغن بادام

استفاده از روغن بادام هم راه دیگری برای مبارزه مؤثر با تشکیل چین و چروک است. ماساژ روزانه صورت با روغن بادام درمان قدرتمندی برای کاهش ظهور چین و چروک می باشد. مسائل پوستی مرتبط با افزایش سن مانند خشکی و پوسته پوسته شدن پوست هم می تواند بیاری روغن بادام با موفقیت درمان شود. خواص مرطوب نمایندگی روغن بادام، پوست را نرم و انعطاف پذیر می سازد. استعمال خارجی آن قطعاً می تواند به افزایش استحکام پوست یاری کند. هنگامی که آن را به روی پوست مالیدید، اجازه دهید خشک شود. ترجیحاً بهتر است یک شب بر روی پوست بماند و سپس صبح آن را بشویید. این روغن سرشار از ویتامینE بوده و به همین ترتیب استفاده آن به طور مرتب می تواند استحکام و سفتی پوست را بهبود داده، چین و چروک را کم نموده و جذابیت و درخشندگی را برای پوست مهیا کند.

پاپایا

عسل

عسل، که بخاطر خاصیت ضد باکتریایی خود معروف است، هم راه دیگری برای کمتر به چشم آمدن چین و چروک می باشد. عسل به اسم یک لایه بردار بسیار عالی عمل می نماید و به همین ترتیب کاربرد آن جهت برداشتن لایه سطحی پوست است. با استعمال عسل، تشکیل چین و چروک که محدود به بالاترین لایه پوست است، کمتر می شود، در حالی که با چین و چروک های عمیق که لایه درونی پوست را تحت تأثیر قرار داده اند هم کاری می نماید کمتر مشاهده شوند. با این حال، جهت کسب برترین نتایج، ضروری است از عسلی که عاری از مواد شیمیایی مصنوعی است، بهره ببرید. عسل طبیعی که با مارکهای مختلفی از قبیلManuka Honey به فروش می رسند، اغلب برای درمان چین و چروک توصیه می شود. نواحی صورت خود را با این عسل طبیعی ماساژ داده و اجازه دهید به مدت تقریباً نیم ساعت بر روی صورت بماند. اکنون صورت خود را با آب گرم بشویید. این شیوه مراقبتی پوست را به صورت روزانه به مدت یکماه دنبال کنید و قطعاً متوجه سفت تر شدن و بیشتر شدن قابلیت ارتجاعی پوست خواهید شد.

کرم ضد چروک

محصولات مراقبت از پوست زیادی وجود دارد که مدعی برطرف چین و چروک هستند، اما تنها تعداد معدودی از آنها توقعات و انتظارات را برآورده می نمایند. از این رو، انتخاب کرم مناسب پوست، جهت کاهش چین و چروک بسیار ضروری است. در وحله اول، ضروری است برچسب محصول که شامل لیستی از مواد تشکیل دهنده آن است را چک کنید. گزارش ها نشان می دهند که کرمهای ضد چروکی که حاوی میزان مناسبی رتینولRetinol و ترتینوئین Tretinoin (از مشتقات ویتامینA) هستند در به حداقل رساندن ظهور چین و چروک مفیدند.

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا به تمدن اولیه مصر باز می شود. تاریخ مصر به آلوئه ورا به اسم گیاه جاودانگی اشاره می نماید، که در آن دوره به طور گسترده ای برای درمان عوارض مختلف پوستی استفاده می شد. آلوئه ورا بعلاوه برای درمان چین و چروک های عمیق مفید بوده است. این گیاه سلامت پوست را بالا برده و ثابت شده که التیام دهنده پوست می باشد. بعلاوه می تواند پوست آسیب دیده ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر UV را التیام بخشد. این گیاه به لحاظ داشتن خاصیت ضد پیری معروف است، ژل آلوئه ورا برای عاری ساختن پوست از چین و چروک مؤثر است. به محض این که ژل به پوست مالیده شود، بی درنگ به وسیله پوست جذب می شود.

روغن زیتون

محتوای بالای مواد مغذی در روغن زیتون، پوست را نرم تر و صاف تر از همواره می سازد. امروزه، روغن زیتون ماده ای فعال در محصولات مختلف مراقبت از پوست می باشد. استفاده از روغن زیتون پوست را پاکیزه و مرطوب می سازد. استفاده روزانه از روغن زیتون ظاهر پوست را تغییر می دهد و آن را عاری از چین و چروک می نماید. روغن کاملاً خالص که دارای حداقل فرآوری است، برای برطرف چین و چروک بیشترین تأثیر را دارد.

تغییرات خاص در شیوه زندگی، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و استفاده از درمانهای طبیعی برترین و مقرون به صرفه ترین راهکار برای جلوگیری و بعلاوه برطرف چین و چروک روی صورت است. بنابراین، اگر خواهان پوستی عاری از چین و چروک هستید و می خواهید جوانی بافت سالم پوست شما سالهای سال دست نخورده بماند، پس حتماً برای داشتن پوستی دوست داشتنی نکات گفته شده بالا را در زندگی منظور کنید تا به سلامت پوستتان یاری کند.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1922

به "چین و چروک روی صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و چروک روی صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید