چین به حمایت اقتصادی از حمله به نظامیان آمریکا در افغانستان متهم شد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، وبگاه آکسیوس به نقل از دو مقام رسمی آمریکا مدعی شده که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، میخواهد اطلاعات تائید نشده ای را از طبقه بندی محرمانه خارج کند که شامل اتهاماتی علیه چین مبنی بر کوشش برای پرداخت مشوق های اقتصادی به بازیگران غیردولتی در ازای حمله به نظامیان آمریکایی در افغانستان است.

چین به حمایت اقتصادی از حمله به نظامیان آمریکا در افغانستان متهم شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این اتهامات 20 روز مانده به موعد تحویل قدرت به جو بایدن دموکرات و در حالی مطرح می گردد که ترامپ از ماه ها پیش به دنبال افزایش فشار علیه چین و بستن دست دولت های بعدی واشنگتن در تعامل با پکن است.

از سوی دیگر، چندی پیش، نیویورک تایمز روزنامه وابسته به دموکرات ها، ادعای مشابهی را در خصوص روسیه مطرح نموده و گفته بود این کشور با هدف ضربه زدن به منافع آمریکا، گروه های شبه نظامی افغانستان را تطمیع می نماید.

دموکرات ها در سال 2016 مدعی شدند باخت انتخاباتی شان نتیجه دخالت روسیه به نفع ترامپ بوده است.

در حال حاضر نیز، ترامپ بعد از واگذاری نتیجه انتخابات 2020 به جو بایدن، اتهامات مشابهی را علیه چین و دموکرات ها مطرح می نماید.

این در حالی است که مسکو و پکن بارها هشدار داده اند که این اتهامات در راستای تسویه حساب احزاب داخلی آمریکا مطرح می گردد و آنها تمایلی به مشارکت در این بازی سیاسی ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1379

به "چین به حمایت اقتصادی از حمله به نظامیان آمریکا در افغانستان متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به حمایت اقتصادی از حمله به نظامیان آمریکا در افغانستان متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید