چکاب دندان عقل را جدی بگیرید، سرطان فک درد ندارد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، بهزاد رهسپار، روز سه شنبه در نشست خبری هفدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران که قرار است از 30 بهمن تا سوم اسفند 97 در هتل المپیک تهران برگزار گردد، به موضوع پیشگیری از بیماری های دهان و دندان اشاره نمود و اضافه نمود: دندان عقل باید حتما در سنین 14 تا 17 سالگی مورد ارزیابی متخصص فک و صورت و یا دندانپزشک قرار بگیرد تا به کیست تبدیل نگردد.

چکاب دندان عقل را جدی بگیرید، سرطان فک درد ندارد

وی همچنین به دردهای مفصل فک اشاره نمود و گفت: مسائل عصبی باعث می گردد که شب ها در خواب فک ها را به هم فشار دهیم و همین مسئله منجر به شکسته شدن دندان ها می گردد.

این متخصص فک و صورت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افرد با دندان های شکسته به مطب جراحان فک و صورت مراجعه می نمایند، ادامه داد: درد فک و احساس فشار روی دندان ها در طول شب، باعث بروز چنین وضعیتی می گردد.

رهسپار با اشاره به اهمیت معاینه دندان عقل، گفت: معاینه دندان عقل در سنین نوجوانی، باعث خواهد شد که معین گردد در آینده دندان عقل فضای کافی برای بیرون آمدن دارد و یا اینکه به صورت نهفته تبدیل به کیست فک می گردد. از همین رو، ضروری است معاینه و عکس دندان عقل جدی گرفته گردد.

وی با عنوان این مطلب که کیست فک کاملا بدون درد است، اضافه نمود: همین مسئله باعث می گردد که فرد متوجه تشکیل کیست در فک خود نگردد.

رهسپار تاکید نمود: هر تورم و مشکل در فک را باید جدی گرفت.

رئیس کنگره بین المللی جراحان دهان و فک و صورت ایران، با عنوان این مطلب که احتمال شیوع سرطان فک ناشی از کیست خیلی کم است، گفت: تومورها و سرطان فک بدون درد است.

وی اضافه نمود: کسیت فک به صورت خزنده و آرام پیش می رود و احتمال اینکه منجر به سرطان گردد، خیلی کم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 57

به "چکاب دندان عقل را جدی بگیرید، سرطان فک درد ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چکاب دندان عقل را جدی بگیرید، سرطان فک درد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید