چرا باید اکانت کاری بسازید؟

به گزارش مجله کارنیکان، از سال 2010 اتفاق عجیبی راستا ارتباطات را در جهان تغییر داد. از آن سال به بعد، از یک سگ گرفته تا یک فرد یا حتی کسب و کار، فارغ از اینکه کجاست و چه توانایی دارد، می توانست صاحب یک رسانه گردد. در 10 سال گذشته، اینستاگرام نه تنها خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی پرطرفدار معرفی کرد، بلکه بر رفتار آنلاین ما هم تاثیر گذاشت و هر روز بر تعداد کاربران خود اضافه نمود. حالا بعد از گذشت 10 سال، 60 درصد بزرگسالان حالا در این شبکه اجتماعی حساب دارند و هر روز در اینستاگرام 500میلیون استوری منتشر می گردد.

چرا باید اکانت کاری بسازید؟

چرا نباید از این قطار جا بمانید؟

تا امروز 25میلیون پروفایل را کسب و کارها در این شبکه ثبت نموده اند و 80 درصد افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند، حداقل یکی از کسب و کارها را دنبال می نمایند.

اینستاگرام به کسب و کارها یاری می نماید تا آگاهی کاربران از برند را بالا ببرند. به عبارت ساده تر، از نظر افرادی که با این شبکه اجتماعی درگیر هستند، یک برند بدون داشتن صفحه اینستاگرام، چیزی کم دارد. براساس آمارها، 70 درصد کاربران، برند محبوب یا مورد نیازشان را در این شبکه جست و جو می نمایند و بسیاری شان آن را به دوستانشان معرفی می نمایند.

از کجا می توان آغاز کرد؟

همه چیز از ساختن یک حساب کاربری آغاز می گردد و از همان لحظه که پایتان به این شبکه اجتماعی باز می گردد، برندتان برسر یک دوراهی مهم قرار می گیرد؛ دوراهی افزایش محبوبیت و مقبولیت در میان مخاطبان یا مورد بی توجهی و طرد قرارگرفتن. شما برای جلب توجه و حمایت کاربران، ابزارهای متعددی را در اختیار دارید؛ از نام کاربری گرفته تا عکس و متن پست هایتان، همه می توانند راستا فعالیت شما در این شبکه اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهند.

نام کاربری یا username

نام کاربری، یکی از راه های اولیه برقراری ارتباط میان کاربر و برند است. نامی که انتخاب می کنید باید برای مخاطبتان قابل تشخیص باشد. او باید بفهمد که این حساب به چه مجموعه ای مرتبط است؛ پس از انتخاب نام های بی ارتباط با برند خود پرهیز کنید. نام کاربری مناسب باید به راحتی خوانده یا نوشته گردد و به راحتی در ذهن کاربران باقی بماند.

اگر نام تجاری شما قبلا توسط کاربر دیگری انتخاب شده، می توانید از بخش اول نام کسب و کارتان بهره ببرید. اما یادتان نرود که در انتخاب نام کاربری، بهتر است سراغ علائم نگارشی متعدد نروید و از اعداد هم استفاده نکنید تا اینستاگرام حساب شما را اسپم قلمداد نکند.

تصویر پروفایل

حالا نوبت به انتخاب تصویر پروفایل می رسد. تصویر پروفایل شما اولین چیزی است که یک کاربر مشاهده می نماید. بهتر است کیفیت تصویری که برای پروفایل اینستاگرام انتخاب نموده اید، کمتر از 200 پیکسل در 200 پیکسل نباشد. در غیر این صورت کاربران تصویر تار و محوی را مشاهده خواهند کرد.

تصویری که انتخاب می کنید، باید معرف برند شما باشد و البته بعد از قرارگرفتن در قاب دایره ای که اینستاگرام معین نموده، به خوبی قابل تشخیص باشد. لوگوی شرکت می تواند انتخاب خوبی برای تصویر پروفایل باشد. اما مراقب باشید که اجزای این لوگو بعد از قرارگرفتن در کادر دایره ای اینستاگرام ناقص دیده نشوند.

بیو

شرح یا بیو راه سوم معرفی مجموعه شما به کاربر است. شما می توانید آنچه که در مجموعه تان می گذرد را با استفاده از 150 کلمه به کاربر شرح دهید. او به چه دلیلی باید صفحه تان را دنبال کند؟ این 150 واژه را بر اساس همین دلیلی که در ذهن دارید انتخاب کنید. متن بیو شما باید بگوید که هستید، چه هدفی دارید و در اینستاگرام چه می کنید.

استفاده از هشتگ مناسب در بیو، احتمال دیده شدن اکانت شما در سرچ های اینستاگرامی را بالا می برد. شما می توانید لینک وب سایت مجموعه خود را هم در این بخش قرار دهید و به وسیله نمودار هایی که در بخش insign قابل مشاهده هستند، تعداد کاربرانی که از صفحه اینستاگرام به سایت تان راهنمایی شده اند را مشاهده کنید.

چرا باید اکانت کاری (business account) بسازید؟

صفحه کسب و کار شما در اینستاگرام، نباید خصوصی یا Private باشد. شما قرار است با یاری این صفحه مشتریان بالقوه را به خریداران بالفعل کالا یا خدمات تان تبدیل کنید؛ پس به جذب بیشترین کاربران فکر کنید و صفحه برندتان را عمومی کنید. گذشته از این، اگر یک صفحه عمومی ساخته باشید، می توانید آن را تبدیل به حساب کاری کنید و از خدمات متفاوتی که اینستاگرام برایتان تدارک دیده بهره مند شوید.

برای تبدیل کردن حساب کاربری به یک حساب کاری، راستا Account > Switch to Professional Account را دنبال کنید.

وقتی که در اینستاگرام یک حساب کاربری می سازید، دو راه پیش روی تان قرار می گیرد؛ می توانید آن را به حساب فیس بوک یا ایمیل تان متصل کنید. اما مراقب باشید که این اتصال را به اکانت های کاری تان برقرار کنید و حساب اینستاگرام را به ایمیل یا حساب فیس بوک شخصی وصل نکنید. حساب کاری در اینستاگرام، دسترسی شما به نمودارهایی که رفتار کاربر در صفحه تان را تشریح می نمایند، فراهم می نماید. گذشته از نمودارهایی که در بخش insight قابل مشاهده هستند، شما در قسمت پایینی هر یک از پست ها هم می توانید خلاصه ای از insight پست را مشاهده کنید. تعداد لایک ها، کامنت ها، تعداد کسانی که پست را ذخیره نموده اند و تعداد افرادی که آن پست را برای دیگران ارسال نموده اند، در این قسمت قابل مشاهده است. اما در بخش insight شما حتی می توانید تعداد کسانی را که پس از دیدن یک پست به فالوئرهای شما وارد شده اند مشاهده کنید، ببینید که در کدام روز هفته صفحه تان پرمخاطب تر بوده، تعداد افرادی که پست شما را مشاهده نموده اند، می بینید و می فهمید که چه تعداد کاربر از صفحه شما بازدید نموده اند.

چرا باید حساب اینستاگرام را به فیس بوک متصل کنید؟

در سال 2012 کمپانی فیس بوک، مالک اینستاگرام شد و اینستاگرام به عنوان یکی از زیرمجموعه های آن به فعالیت خود ادامه داد. فیس بوک به عنوان کمپانی مادر اینستاگرام، در کوشش است تا حساب کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را با خود همگام کند. برای مثال اگر کسب و کار شما در فیس بوک حساب داشته باشد، با متصل کردن آن به حساب اینستاگرام، اطلاعاتی از قبیل نوع کسب و کار و موقعیت مکانی شما پس از درج شدن در فیس بوک، در اینستاگرام نمایش داده می گردد.

برای ثبت موقعیت مکانی خود در اینستاگرام، پس از متصل کردن دو حساب به یکدیگر در قسمت

Setting >Linked Accounts، به صفحه فیس بوک کسب و کارتان وارد شوید و برای نوشتن پست جدید، تنظیمات حریم شخصی را روی only me قرار دهید تا پست تان برای دیگران قابل مشاهده نباشد.

سپس آیکون location را انتخاب کنید و نام مکانی که می خواهید در اینستاگرام تایپ کنید را وارد کنید. شما با وارد کردن مکان (در صورت حضور در آن موقعیت) می توانید پست تان را ارسال کنید و پس از وارد شدن به اینستاگرام، با لمس add location نام محل مورد نظر را تایپ کنید و موقعیت تان را معین کنید.

البته بهتر است بعد از اضافه کردن موقعیت در حساب فیس بوک، کمی صبر کنید تا مکان به لیست موقعیت های قابل مشاهده در اینستاگرام اضافه گردد. حساب کاربری مناسبی که نام و ظاهر آن هویت برندتان را فاش می نماید، قدم اول برای ایجاد صفحه اینستاگرام پیروز است. در شماره های بعد از محتواهایی که می توانند تعداد مخاطبان صفحه شما را بالا ببرند، صحبت می کنیم و راه و رسم ارتباط با کاربران اینستاگرام را با شما درمیان می گذاریم.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 930

به "چرا باید اکانت کاری بسازید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید اکانت کاری بسازید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید