پیمانکاری ساختمان در اصفهان

به گزارش مجله کارنیکان، پیمانکاری ساختمان یکی از واژه هایی است که در انجام عملیات ساخت و ساز زیاد به گوش می خورد و به طور کلی به فعالیت هایی مرتبط با ساختمان سازی مانند تهیه مصالح، حمل و نقل، ساخت و اجرا گفته می گردد. در قرار دادهای پیمانکاری اشخاص حقیق و حقوقی نسبت به انجام کار متعهد شده و مسئولیت اجرای آن را بر عهده می گیرند. پیمانکار از سوی کارفرما انتخاب شده و تمام وظایف و مسئولیت ها به او سپرده می گردد. در این مطلب از ما سعی کردیم نکات مهم در خصوص وظایف پیمانکار را بیان نموده و قراردهای پیمانکاری را مورد آنالیز قرار دهیم. در آخر نیز قیمت پیمانکاری ساختمان در شهر اصفهان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در ادامه با ما همراه باشید.

پیمانکاری ساختمان در اصفهان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

مسئولیت پیمانکار ساختمان

همان گونه که در بالا اشاره شد، پیمانکاری ساختمان به مجموعه ای گفته می گردد که در آن کلیه فعالیت های مرتبط با ساختمان سازی مانند تهیه نقشه ها، دریافت مجوزها، تهیه مصالح و ماشین آلات، استخدام پرسنل و هر آن چه مرتبط با ساختمان سازی است به پیمانکار سپرده می گردد. این گونه تعهدات که میان کارفرما و پیمان کار بسته می گردد با عنوان مدیریت پیمان شناخته می گردد.

به طور کلی قرار داد مدیریت پیمان دارای دو بخش عمومی و اختصاصی می باشد. در بخش عمومی مدیریت پیمان مجموعه ای از تعهدات غیر قابل تغییر هستند و جنبه عام دارند و در تمامی قراردادها باید رعایت شوند. شرایط بخش عمومی مدیریت پیمان به گونه ای است که سایر شرایط و تعهدات باید پیرو آن ها باشند.

بخش خصوصی مدیریت پیمان شرایط تکمیلی شروط عمومی هستند و هدف از تنظیم آن پوشش کلیه موارد اجرایی و غیره می باشد. شرایط در بخش خصوصی نباید با شرایط بخش عمومی منافاتی داشته باشد.

برای مشاوره و سفارش، با ما تماس بگیرید

03132300022

09902408400

قرارداد پیمانکاری

قرارداد پیمانکاری به قراردادی گفته می گردد که بین کارفرما و پیمانکار منعقد می گردد. این قرار داد شامل تعیینات، مفاد قرار داد و موافقت نامه های بین طرفین می باشد. آن چه که در قرار داد پیمانکاری ثبت می گردد، شامل مواردی مانند موضوع پیمانکاری، مبلغ، مدت زمان انجام پروژه، شرایط ویژه به هنگام اجرای ساخت و غیره می باشد.

به منظور معین مدت زمان اجرای پروژه طرفین موظند یک جدول زمانی منعقد نموده و در آن موقع بندی اجرای قسمت های مختلف پروژه را کاملا تعیین نمایند. هم چنین در قراردادهای پیمانکاری باید توجه داشت ضمانت نامه های اجرایی به منظور عمل به کلیه تعهدات نیز تنظیم شوند. تنظیم این ضمانت نامه این امکان را برای هر یک از طرفین فراهم می نماید که در صورت نقض هر یک از تعهدات بتوانند موضوع را به وسیله مراجع قضایی و کیفری پیگیری نمایند.

برای انتخاب پیمانکار ساختمان چه شرایطی باید در نظر گرفته شوند؟

برای انتخاب پیمانکار خوب باید به یک سری شرایط توجه داشت. به طور کلی می توان گفت یک پیمانکار خوب به پیمانکاری گفته می گردد که در درجه اول از قدرت تصمیم گیری خوبی برخوردار باشد. هم چنین یک پیمانکار خوب پیمانکاری است که تجربه کافی در حیطه مسائل مربوط به ساختمان سازی و تسلط کافی بر انجام آن را داشته باشد. تمامی این موارد در کنار هم می توانند در بالا بردن سرعت و کیفیت انجام کار تاثیرگذار باشند. یک پیمانکار خوب باید از قدرت رهبری بالایی برخوردار باشد تا بتواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم افراد حاضر در اجرای پروژه را راهنمایی و رهبری کند. بالا بودن خلاقیت در پیمانکار نیز از دیگر نکات مهم می باشد. این ویژگی سبب می گردد در هنگام بروز مشکل در فرایند اجرای پروژه سایر قسمت ها تحت تاثیر قرار نگرفته و بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در این میان پیمانکار با خلاقیت خود بتواند در سریع ترین زمان مشکل ایجاد شده را حل و فصل کند.

قیمت پیمانکاری ساختمان در اصفهان

در استان اصفهان به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور، پیمانکارهای ساختمانی زیادی مشغول به فعالیت هستند. شاید بتوان گفت یکی از دغدغه های افراد قیمت پروژه های پیمانکاری می باشد. به طور کلی شرکت های پیمانکاری هزینه ساخت و پروژه های ساختمانی را بر اساس متر مربع محاسبه می نمایند. این قیمت با توجه به سابقه اجرایی شرکت پیمانکار و رتبه بندی آن ها می تواند متفاوت باشد. اما می توان به طور میانگین قیمت های بعضی از این فعالیت ها را ارائه داد. هزینه ساخت و اجرای هر یک متر مربع کلیه موارد اعم از تهیه مصالح، دستمزدها، ابزار، وسایل حمل و نقل و غیره را شامل می گردد.

  • به طور میانگین می توان گفت هزینه ساخت در هر متر مربع سقف و ستون از 600 هزار تومان آغاز و بعضا تا یک میلیون تومان نیز ادامه دارد.
  • هزینه هر متر مربع سفت کاری که شامل فونداسیون، اسکلت و دیوار کشی می گردد، از 900 هزارتومان تا یک میلیون و دویست هزارتومان می باشد.
  • هزینه هر متر مربع نازک کاری که شامل اجرا و نصب کاشی و سرامیک، کاغذ دیواری، پارکت و هر آن چه به نازک کاری مربوط می گردد به نوع مصالح به کار رفته و کیفیت آن ها بستگی دارد. اما به طور کلی و به صورت تقریبی می توان گفت هزینه نازک کاری ساختمان از 900 هزار تومان به بالا می باشد.
  • با توجه به قیمت های ارائه شده به طور میانگین می توان گفت هزینه ساخت در هر متر مربع به طور کلی از 2 میلیون تومان آغاز می گردد. که این قیمت می تواند با توجه به شرایط کارگاهی و کیفیت مصالح متغیر باشد.
منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 508

به "پیمانکاری ساختمان در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمانکاری ساختمان در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید