پیشنهاد سرمربی تیم ملی فوتسال چین برای برگزاری جام ملتهای آسیا

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، رسانه ای شدن طرح کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزار نکردن مسابقات جام ملت های آسیا و انتخابی جام جهانی، اعتراض تعدادی از کشورهای عضو را در پی داشته است. بر اساس این طرح، AFC میخواهد بر اساس مسائل فنی و رنکینگ، تیم های ایران، ژاپن، ویتنام، ازبکستان و تایلند را به فیفا برای جام جهانی معرفی کند.

پیشنهاد سرمربی تیم ملی فوتسال چین برای برگزاری جام ملتهای آسیا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سرمربیان دو تیم کویت و عربستان از نخستین مربیان قاره آسیا بودند که نسبت به این طرح موضعگیری کردند و توجه AFC به فوتسال را زیر سئوال بردند.

سرجیو گارگلی سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتسال چین هم با این برنامه مخالفت نموده و خواستار برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

گارگلی به سایت پَشن فوتسال گفت: ممکن است کنفدراسیون آسیا برای سومین بار تاریخ مسابقات را تغییر بدهد و ما خبر خاصی نمی دانیم. شایعاتی در رسانه ها وجود دارد که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار نمی گردد یا به تاخیر می افتد. به همین دلیل تمرینات و برنامه های آماده سازی تعطیل می گردد و این شرایط پیچیده ای است.

سرمربی تیم ملی فوتسال چین در پاسخ به این سئوال که آیا چیزی درباره لغو مسابقات قهرمانی آسیا و صعود تیم ها به جام جهانی بر اساس رنکینگ می داند؟ توضیح داد: این شایعات در رسانه ها و وب سایت ها و همچنین بین مربیان تیم ها وجود دارد. من معتقدم سلامت و ایمنی شرکت نمایندگان (مبتلا نشدن به ویروس کرونا) از همه چیز مهمتر است اما شخصاً ایده مشخص تیم ها بر اساس رنکینگ را ندارم.

گارگلی اضافه کرد: این یک اشتباه بسیار عظیم و عدم احترام به تیم هایی است که -در فوتسال آسیا- درجه یک نیستند؛ تیم هایی که سرمایه گذاری نموده اند و کوشش می نمایند امکان حضور در جام جهانی را به دست بیاورند.

سرمربی تیم ملی فوتسال چین گفت: فدراسیون های آسیا در 12 سال گذشته بیشترین سرمایه گذاری را در فوتسال انجام داده اند و من استفاده از این معیار را برای مشخص سهمیه جام جهانی مناسب نمی دانم. فکر می کنم باید کمی بیشتر صبر کنیم و ببینیم می توان بازی های قهرمانی آسیا را مثل مسابقات NBA و سایر رقابت ها با ایجاد یک حباب بهداشتی برگزار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1517

به "پیشنهاد سرمربی تیم ملی فوتسال چین برای برگزاری جام ملتهای آسیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشنهاد سرمربی تیم ملی فوتسال چین برای برگزاری جام ملتهای آسیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد سرمربی تیم ملی فوتسال چین برای برگزاری جام ملتهای آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید