پیغام تبریک رییس شورای عالی دانشگاه گوانجو کشور چین

به گزارش مجله کارنیکان، خبرگزاری خبرنگاران- پیغام تبریک رییس شورای عالی دانشگاه گوانجو کشور چین هم زمان با پنجاه سالگی دانشگاه مازندران ارسال شد.

پیغام تبریک رییس شورای عالی دانشگاه گوانجو کشور چین

با تور ارزان گوانجو یه جذابترین شهر چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چینی که در یکجا جمع شده اند.

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان بابلسر، دکتر چو شائوبینگ، رییس شورای عالی دانشگاه گوانجو که یکی از دانشگاه های بین المللی طرف قرارداد با دانشگاه مازندران می باشد، با ارسال نامه و ویدیو به دکتر کوروش نوذری رییس دانشگاه، پنجاه سالگی این دانشگاه را تبریک گفت.

بر اساس این گزارش، دکتر محمود عزیزی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مازندران با اعلام این خبر اضافه کرد: دکتر شائوبینگ در این پیغام ضمن اظهار امیدواری برای موفقیت هر دو دانشگاه، خواهان همکاری های سازنده هرچه بیشتر برای ساختن آینده ای روشن شد.

در ذیل، ترجمه متن نامه ارسال شده را مشاهده می کنید:

رییس محترم دانشگاه مازندران و استاد گرامی، دکتر کوروش نوذری

هم زمان با پشت سرگذاشتن سال 2020 و شروع سال نو میلادی، خرسندم که دانشگاه مازندران 50 ساله شدن خود را جشن می گیرد. از طرف دانشگاه گوانجو، فرا رسیدن سال 2021 را صمیمانه به شما تبریک می گویم و بهترین آرزو ها را در سال 2021 برای شما، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه مازندران دارم.

نتیجه بیش از نیم قرن کوشش خانواده عظیم دانشگاه مازندران در منطقه تاریخی شمال ایران، رسیدن موفقیت آمیز به اهداف آموزشی و پژوهشی این دانشگاه است. دانشگاه مازندران با توجه هر چه بیشتر به کیفیت و نوآوری، ده ها هزار استعداد را پرورش داده است؛ این استعدادهای پرورش یافته در دانشگاه مازندران به کشور ایران خدمت نموده و در حوزه های داخلی و بین المللی در زمینه های ریاضیات، اخترفیزیک، علوم انسانی و علوم اجتماعی به رسمیت شناخته شده اند.

قدمت دوستی بین دو کشور ایران و چین و تمدن های باستانی این دو کشور به بیش از دو هزار سال می رسد. در طول ده سال گذشته، دانشگاه گوانجو و دانشگاه مازندران با یک دیگر همکاری گسترده ای داشته اند و در زمینه تحقیقات و تبادلات علمی همکاری نموده اند.

از سال 2010، نزدیک به 30 دانشجوی ایرانی، دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه گوانجو گذرانده و یا در حال حاضر در آن شرکت می نمایند که یک سوم آنان را فارغ التحصیلان دانشگاه مازندران تشکیل می دهند. هم چنین از سال 2017، دانشجویان چینی در دوره های زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه مازندران در دانشگاه گوانجو شرکت نموده اند که توسط استادان دانشگاه مازندران ارایه و تدریس می گردد.

به بهانه افتتاح رسمی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه مازندران در ماه مه سال 2019، من افتخار دیدار از دانشگاه شما را داشتم تا در مراسم افتتاحیه ای که در آن مورد استقبال گرم همکاران شما نهاده شدم، شرکت کنم. در دسامبر 2019، از دیدار شما در چانگشا، مرکز استان هونان که محل برگزاری کنفرانس بین المللی آموزش زبان چینی در سال 2019 بود لذت بردم؛ در همان ماه، رییس دانشگاهوی مینگ های مراسمی را برای اولین بازدید شما از دانشگاه گوانجو ترتیب داد. جلسات اخیر بین روسای دو دانشگاه، پایه محکمی برای توسعه همکاری های گسترده تر در آینده پیش رو ایجاد نموده است.

سال 2020 سالی ویژه بود؛ سالی که دنیا ما با همه گیری ناگهانی و گسترده ویروس کرونا روبه رو شد و در پی آن چالش های عظیمی سر راه ما نهاده شد. عملکرد دو دانشگاه در مواجهه با این چالش ها با نهایت همبستگی همراه بود. دو دانشگاه گوانجو و دانشگاه مازندران کوشش نمودند تا این طوفان را در کنار یک دیگر و با یاری یک دیگر پشت سر بگذارند تا در نهایت بتوانند پاسخی مناسب به تاثیرات منفی همه جانبه این بیماری بدهند. در این همه گیری هر دو دانشگاه تجربیات ارزشمندی کسب نمودند و آموختند چگونه اعتماد به نفس خود را برای دوره پس از همه گیری افزایش دهند. ما از درک و پشتیبانی شما در ایجاد شرایطی آرام برای انتقال مدیریت انستیتوی کنفوسیوس در دانشگاه مازندران از هانبان سابق به بنیاد آموزش بین المللی چین سپاس گزاریم. دانشگاه گوانجو برای توسعه بیشتر دوستی و همکاری با دانشگاه مازندران اهمیت زیادی قایل می باشد. دو دانشگاه می توانند در آینده بر پایه نتایج همکاری های قبلی و در بستر انستیتو کنفوسیوس دانشگاه مازندران برای توسعه همکاری در رشته های مختلف و تقویت تحقیقات مشترک علمی استفاده نمایند. در نهایت ما می توانیم با هم به توسعه پایدار دست بیابیم و مشارکت بیشتری در تامین رفاه مردم دو کشور ایران و چین داشته باشیم!

آرزو می کنم جشن 50 سالگی تاسیس دانشگاه مازندران همراه با موفقیت و سعادت برای اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه مازندران باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1299

به "پیغام تبریک رییس شورای عالی دانشگاه گوانجو کشور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام تبریک رییس شورای عالی دانشگاه گوانجو کشور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید