پرفروش های شهر کتاب اردیبهشت اصفهان

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، در گزارش این هفته به سراغ فهرست پرفروش های کتابفروشی شهر کتاب اردیبهشت اصفهان تا پیش از قرنطینه در هفته سوم فروردین ماه رفتیم.

پرفروش های شهر کتاب اردیبهشت اصفهان

براساس اعلام شیرین گوهری؛ مدیر بخش کتابِ شهر کتاب اردیبهشت، کتاب های مترجم دردها اثر جومپا لاهیری، نیوتن در زیر درخت گردو نوشته لیلا صبوحی و هزینه نهایی صفر اثر جرمی ریفکین در فهرست پرفروش های این کتابفروشی قرار گرفتند.

رمان نیوتن زیر درخت گردو داستان جدایی خواهرانی دوقلو است که جانشان به هم وابسته بوده است. یکی از آن ها درگذشته و دیگری لابه لای یادداشت های باقی مانده از او در پی کشف راز زندگی اوست؛ راز یک عشق. صنم می خواهد بفهمد خواهر درگذشته اش صبا عاشق چه کسی بوده است.

نویسنده کتاب لیلا صبوحی، متولد تبریز و از سال 1378 ساکن مشهد است. وی از دوران دانش آموزی کار نوشتن را آغاز می نماید و در جشنواره ها شرکت و در نشریات مختلف آثارش چاپ می گردد. اولین داستان مستقلش با عنوان پاییز از پاهایم بالا می رود در سال 1395 چاپ شد و دومین رمانش آبان ماه سال 1397 با عنوان سیاوش اسم بهتری بود از سوی نشر نیماژ منتشر شد. نیوتن زیر درخت گردو تازه ترین رمان این نویستده است که اسفندماه سال 1399 از سوی نشر نیماژ منتشر شد.

مترجم دردها، دیگر پرفروش این هفته، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته جومپا لاهیری است که نخستین بار در سال 1999 به چاپ رسید. کاراکترهای این مجموعه از داستان های جذاب و تأثیرگذار از لاهیری، با قدم گذاشتن روی مرز میان سنت های هندیِ به ارث گذاشته شده و سرگشتگی های دنیای مدرن، به دنبال عشقی ورای محدودیت های فرهنگی و زمان هستند.

در یکی از داستان های این اثرِ فوق العاده پیروز، زوجی هندی-آمریکایی باید با غم از دست دادن فرزندشان روبرو شوند، درحالی که به خاطر قطع شدن برق، محل زندگی شان در بوستون در تاریکی فرو رفته است. در داستانی دیگر، مترجمی که در حال نشان دادن مناطقی از هند به خانواده ای آمریکایی است، با اعترافات حیرت انگیزی روبه رو می گردد. جومپا لاهیری با بینش فرهنگی کم نظیر و مهارت های منحصربه فرد خود در داستان گویی، مجموعه ای را خلق نموده که به این راحتی ها از ذهن مخاطب پاک نخواهد شد.

کتاب هزینه نهایی صفر اثر جرمی ریفکین، سومین کتاب پرفروش این کتابفروشی در فروردین است. این کتاب در واقع یک راهنما درباره کسب وکار بهتر است. جرمی ریفکین نویسنده کتاب هزینه نهایی صفر اقتصاددان است و کتاب های متعددی نوشته که ظاهرا در برخی کشورها مثل آلمان یا چین منشاء اثر و برنامه ریزی های مالی هم بوده اند. این کتاب در کنار کتاب دیگرش انقلاب صنعتی سوم، جزو مهمترین آثار او هستند. ریفکین در بخش های مختلف سیاسی مثل اتحادیه اروپا یا در برخی کشورها به عنوان مشاور مالی فعالیت داشته و حرف هایی که می زند، جنبه عملگرایانه ای دارد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:بازارها کم کم جای شان را به شبکه ها می دهند و مالکیت اهمیت کمتری نسبت به دسترسی پیدا می نماید. با تکیه بر زیرساخت های فناورانه نو، پارادایم مالی جدیدی در حال شکل گیری است. اگر هزینه فراوری هر چیزی نزدیک به صفر باشد، چه می گردد؟ پارادایم مالی جدید چه بلایی بر سر نظام سرمایه داری می آورد؟

کتابفروشی شهرکتاب اردیبهشت اصفهان درحال حاضر به دلیل شرایط قرمز کرونایی، به صورت اینترنتی آثار خود را به فروش می رساند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1674

به "پرفروش های شهر کتاب اردیبهشت اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش های شهر کتاب اردیبهشت اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید