وزیر آموزش و پرورش: شهیدان ناب ترین تجلی زیستن برای خدا هستند

به گزارش مجله کارنیکان، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهیدان ناب ترین تجلی زیستن برای خدا هستند، گفت: غفلت از مدرسه، غفلت از آرمان های انقلاب اسلامی است، چون آینده سازان این انقلاب، دانش آموزان هستند.

وزیر آموزش و پرورش: شهیدان ناب ترین تجلی زیستن برای خدا هستند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محسن حاجی میرزایی در مراسم چهارمین کنگره 1100 شهید دانش آموز منطقه 16 تهران افزود: قبل از هر صحبتی یادی می کنیم از غزه قهرمان که در خط مقدم مقابله با استکبار، باعث اعتلای درجه توحید در دنیای امروز هستند.

وی گفت: شهیدان ناب ترین تجلی زیستن برای خدا هستند و در حقیقت آن ها مفهوم حقیقی زیستن را ادراک می کنند و فلسفه خلقت را فهمیده اند که باید به خدا برسند.

وزیر آموزش و پرورش شرح داد: ارزش جان برای شهدا وقتی است که جان به جانان برسد و شهدا این تصویر را پیش روی ما ترسیم کردند و شاعر چه زیبا می گوید جان بی جمال جانان میل چمن ندارد.

حاجی میرزایی گفت: چه عنوان زیبایی برای این مراسم انتخاب شده از کلاس تا آسمان، در حقیقت کلاس انسان را به اوج می رساند و جبهه هم کلاس و جایگاهی برای اوج دریافت و اتصال جان به جانان بود.

وی ادامه داد: مدرسه هم جایگاه تحولات است و حق این است که مدرسه اولین سنگر قد علم کردن در برابر دشمن باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فاصله از جهل تا آگاهی در مدرسه رقم می خورد و اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر جوانان تاکید شده یعنی مدرسه نقطه امید آینده سازی و تمدن سازی است.

آقای حاجی میرزایی شرح داد: تنها دفاع مقدس نیست که دانش آموزان و فرهنگیان در آن نقش آفرینی کردند بلکه در تمام دوران انقلاب اسلامی هرجا نیاز بود، همین قشر میدان داری کردند.

وی تاکید کرد: برای تعالی انقلاب راهی بجز تقویت مدرسه نداریم و غفلت از مدرسه غفلت از همه آرمان های انقلاب اسلامی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1739

به "وزیر آموزش و پرورش: شهیدان ناب ترین تجلی زیستن برای خدا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: شهیدان ناب ترین تجلی زیستن برای خدا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید