هشدار دوباره آمریکا به ترکیه درباره خرید اس-400 از روسیه

به گزارش مجله کارنیکان، سفیر آمریکا در ترکیه با هشدار درباره عواقب جدی که فعال سازی سامانه پدافند موشکی روسی برای آنکارا دارد، گفت تنها راه چاره بحران این کشور با واشنگتن، کنار گذاشتن این سامانه است.

هشدار دوباره آمریکا به ترکیه درباره خرید اس-400 از روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در آنکارا بار دیگر به ترکیه درباره خریداری اس-400 از روسیه هشدار داد و گفت تنها راه برای حل بحران کنونی میان واشنگتن و آنکارا انصراف ترکیه از خریداری این سامانه است.

ساترفیلد همچنین هشدار داده خرید سامانه 1400 برای ترکیه تبعات جدی خواهد داشت. او تأکید کرد دولت آمریکا تنها در صورتی که کنگره اس -400 در اختیار نداشته باشد می تواند با کنگره به مصالحه برسد.

اگر چه تیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سکان سیاست خارجی آمریکا را در دست گرفته، اما در همین مدت کوتاه، آنکارا سیگنال هایی دریافت نموده که نشان می دهد رئیس جمهور جدید آمریکا، نگاه مثبتی به روابط کنونی با ترکیه ندارد و برای بهبود سطح رابطه، شرط و شروطی گذاشته که باب دل تیم اردوغان نیست.

در این مدت، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین سخنگوهای کاخ سفید و وزارت امور خارجه، در خصوص روابط آنکارا مسکو و سامانه دفاعی اس 400 روسی، شرایط دموکراسی و توسعه سیاسی در ترکیه، اعتراضات دانشجویان بوغاز ایچی استانبول و شرایط زندانی سیاسی مشهوری به نام عثمان کاوالا، مواضعی اتخاذ نموده اند که جملگی نشان دهنده نقدها تند و تیز سران فعلی کاخ سفید علیه ترکیه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1656

به "هشدار دوباره آمریکا به ترکیه درباره خرید اس-400 از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار دوباره آمریکا به ترکیه درباره خرید اس-400 از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید