مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟

به گزارش مجله کارنیکان، با وجود تنوع بسیار در رشته ها و تمرینات ورزشی، انتخاب راه و رشته مناسب کمی سخت به نظر می رسد. ولی تمرینات ایزومتریک از تمرینات مکمل و همراه محسوب می شوند که انجام آنها در کنار برنامه های معمول ورزشی خالی از لطف نیست. خصوصاً اگر در این دسته افراد قرار دارید، حتماً توجه بیشتری به این حرکات داشته باشید:

مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟

تجهیزات لازم: وزنه سبک تا متوسط، می توانید با دیسک، دمبل یا کتل بل 5 کیلویی شروع کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که تمرینات ایزومتریک می توانند با توجه به سطح ورزشی و قدرت بدنی تان تنظیم شوند. برای مثال اگر انجام حرکت شکم برای مدت 15 ثانیه برایتان سخت و چالش برانگیز است، می توانید آن را به 10 ثانیه کاهش دهید و بعد از گذشت زمان و کسب استقامت بیشتر، مجدد زمانش را افزایش دهید. هدف این است که محدودیت ها بدون آسیب دیدن بدن، کنار گذاشته شوند. درد و خستگی بدن غیر قابل انتظار نیست ولی اگر درد وحشتناکی را در ناحیه ای از بدنتان احساس کردید، حتماً با مربی یا متخصص مشورت کنید. در رابطه با ورزش های ایزومتریک گردن و ورزش های ایزومتریک کمر باید دقت بیشتری داشته باشید.

عضلات به کار گرفته شده: ماهیچه های بالایی و زیرین شکمی را درگیر می کند

برای آنکه خود را در وضعیت نشستن ایستا نگه دارید، احساس می کنید ران ها سفت تر و خسته شده اند. می توانید وزن بدن خود را بین پاشنه و پنجه جابه جا کنید. زمانی که روی پاشنه بایستید، ماهیچه های باسن هدف این تمرین قرار می گیرند و زمانی که وزن بدن را به سمت پنجه و انگشتان پا منتقل کنید، ماهیچه های چهار سر ران درگیر می شوند. دقت کنید که زانوها نباید از انگشتان پا جلو بزنند و زمانی که وزن را به سمت پنجه می برید، به زانوهایتان فشار زیادی وارد نکنید.

منبع مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟

انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1930

به "مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید