محصولات ساخت داخل به نیاز صنایع نفت و پتروشیمی پاسخ داد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، احمد مختاری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به فعالیت های این شرکت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: پمپ های مگنتی اولین محصول دانش بنیان این شرکت است در کل صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع مس و هر فضایی که انتقال مواد سمی خطرناک مد نظر باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات ساخت داخل به نیاز صنایع نفت و پتروشیمی پاسخ داد

وی ادامه داد: دومین محصول دانش بنیان این شرکت کاترهای پلیمر است که معمولا در صنعت پتروشیمی، برای تولید گرانول مواد پلیمری مورد استفاده قرار می گیرد.

رفع یک نیاز تحریمی و مانعی بر خروج ارز

این فعال فناور، با اشاره به رفع نیاز صنایع پتروشیمی کشور در دوران تحریم گفت: این محصولات دانش بنیان، نمونه های مشابه داخلی ندارند و سابقا از خارج کشور وارد می شدند که در حال حاضر تحریم است و محصولات هم از نظر قیمتی و هم از نظر کیفیتی قابل رقابت با نمونه های خارجی آن هستند.

مختاری، با اشاره به صرفه جویی ارزی قابل توجه این محصولات به واسطه جلوگیری از واردات گفت: از آنجایی که پمپ مگنتی و کاتر پلیمر قطعات تحریمی هستند واردات آن ها به صورت غیرمستقیم است که ارزبری و هزینه بالایی را در پی دارد؛ از سوی دیگر، برای مصرف کننده داخلی با قیمت بالا تمام میشود و به همین دلیل مقرون به صرفه نیست که بخواهند ار واسطه های کشورهای دیگر استفاده بکنند که بتوانند وارادا را انجام دهند و شرایط سخت هست چرا که تولیدکننده های آن نیز کشورهای غربی هستند. مسلما قیمت های ما در این دو محصول با کیفیت برابر و حتی بالاتر حدودا نصف قیمت اروپایی و آمریکایی است.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اشتغال ایجاد شده از طریق این شرکت دانش بنیان گفت: تقریبا 30 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و غیر مستقیم نیز در حوزه هایی چون از نطر مواد اولیه، حمل و نقل و خدمات ماشین کاری تعداد قابل توجهی از افراد به اشتغال رسیده اند.

مختاری با اشاره به ضرورت تخصیص حمایت ها و تسهیلاتی همچون معافیت برای رونق کسب وکارهای دانش بنیان گفت: دستگاه هایی مانند معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری می توانند، تسهیلات و تخفیف های مالیاتی را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند. بحث نقدینگی و سرمایه در گردش برای شرکت های دانش بنیان، از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر که این مساله مورد حمایت قرار بگیرد، شرکت ها می توانند محصولات جدیدی را تولید و از واردت جلوگیری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2330

به "محصولات ساخت داخل به نیاز صنایع نفت و پتروشیمی پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات ساخت داخل به نیاز صنایع نفت و پتروشیمی پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید