مازندران قطب صنعت گردشگری شمال گردد، اختصاص اعتبارات ویژه به شهرداری ها در بودجه عمومی کشور

به گزارش مجله کارنیکان، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به منظور یاری به شهرداری ها تسهیلات ویژه ای در بودجه عمومی کشور به شهرداری ها اختصاص یافته است از مازندران به عنوان قطب توسعه گردشگری شمال کشور یاد کرد.

مازندران قطب صنعت گردشگری شمال گردد، اختصاص اعتبارات ویژه به شهرداری ها در بودجه عمومی کشور

به گزارش خبرنگاران از محمود آباد، علی لاریجانی عصر امروز در حاشیه سفر به غرب مازندران در جمع خبرنگاران در محمود آباد گفت: مازندران از استعدادهای بالقوه ای برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار بوده و قابلیت های توسعه صنعت گردشگری در این استان از سایر استان های شمالی کشور بهتر است.

وی اضافه کرد: مازندران دارای قابلیت های بکر گردشگری در حوزه جنگل، دریا و سایر مواهب طبیعی بوده که می تواند به عنوان قطب گردشگری شمال کشور مطرح گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اجرای طرح آمایش سرزمینی مازندران تدابیر ویژه ای اندیشیده شده که در برنامه ششم توسعه توجه خاصی به آن خواهد شد. بدین لحاظ که توسعه گردشگری در استان های شمالی مشمول حمایت های ویژه دولتی خواهد شد.

لاریجانی با اشاره به ایجاد اصلاحاتی در بودجه عمومی کشور برای رونق واحدهای فراوریی و صنعتی نیمه کاره گفت: بر اساس این طرح واحدهای فراوریی و صنعتی نیمه کاره و راکد کشور به چرخه فراوری با اعطای تسهیلات باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه راه اندازی صنایع و واحدهای فراوریی نیمه کاره و راکد با تدابیر ویژه بانکها محقق خواهد شد گفت: امیدواریم این فرایند سبب توسعه اشتغال و شکوفایی مالی روز افزون در کشور گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش صورت داده از سوی استاندار مازندران در خطبه های نماز آدینه محمود آباد گفت: برای اینکه بدهی شهرداری ها به نوعی کم گردد یا اینکه به شهرداری های کم درآمد از سوی دولت یاری هایی صورت گیرد دولت نسبت به اعطای تسهیلات و تجهیزات شهرسازی اقدام نموده است.

لاریجانی یادآور شد: تقویت فعالیت های عمرانی در شهرهای شمالی کشور با اجرای مصوبه دولت تا حدودی مشهود بوده که امیدواریم در همه شهرداری ها تسری یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 587

به "مازندران قطب صنعت گردشگری شمال گردد، اختصاص اعتبارات ویژه به شهرداری ها در بودجه عمومی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران قطب صنعت گردشگری شمال گردد، اختصاص اعتبارات ویژه به شهرداری ها در بودجه عمومی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید