تداوم سفر ایرانیان به ترکیه زیر سایه آتش سوزی

به گزارش مجله کارنیکان، در روزهای گذشته در کنار کرونا، آتش سوزی های گسترده در جنگل ها، ترکیه را با بحران جدیدی روبه رو نموده که تا به امروز بیش از 30 میلیارد دلار خسارت وارد نموده است.

تداوم سفر ایرانیان به ترکیه زیر سایه آتش سوزی

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور ترکیه زمستان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

بیش از ده روز از آتش سوزی مهیب در جنگل های واقع در مرز ترکیه و یونان می گذرد و منطقه ها وسیعی از استان های غربی و جنوب این کشور همچنان درگیر آتش سوزی است و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آن را بدترین آتش سوزی تاریخ کشور نامیده است.

طبق گزارش ها بر اثر این آتش سوزی تا به امروز بیش از ده ها هزار هکتار جنگل از بین رفته و هزاران نفر از ساکنان و گردشگران منطقه ها درگیر آتش سوزی مجبور به ترک خانه و هتل های خود شده اند تا جایی که در شهر بدروم ترکیه تا به امروز 3 هتل پنج ستاره تخلیه شده است.

علاوه بر این مطابق اظهارات مسئولین ترکیه تا به امروز در حدود 35 میلیارد دلار ضرر از رهگذر این آتش سوزی به اقتصاد این کشور وارد شده است و باید به این موارد، خسارات ناشی از سیل های ماه گذشته در بعضی استان های ترکیه را هم لحاظ کرد.

این اتفاقات در حالی است که ترکیه یکی از مقاصد اصلی و مهم گردشگری در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا محسوب می گردد و جزو 10 مقصد اول گردشگری دنیا است. نهاده شدن این کشور در همسایگی و مجاورت ایران هم در طول ادوار گذشته و به ویژه سال های اخیر و به علت عوامل مختلف موجب شده است سالانه تعداد زیادی از هموطنان ایرانی از این کشور تماشا یا حتی به ترکیه مهاجرت نمایند به طوری که ایران در سال 2019 در رتبه ششمین کشور مبدأ صنعت گردشگری ترکیه نهاده شد.

بر این اساس و علی رغم آتش سوزی گسترده و خطرآفرین در ترکیه بر اساس آنالیز و گزارش های میدانی خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از آژانس های مسافرتی تهران تقریبا تمام سفرهای عادی و توریستی به این کشور از ایران

همچنان مطابق روال عادی ادامه داشته و هیچ گونه کاهشی نسبت به قبل در طول روزهای گذشته نداشته است.

جالب اینجاست که جدای از تهدیدات مرگبار مرتبط با بحران کرونا، در روزهای اخیر هیچگونه بخشنامه یا اطلاعیه ای مبنی بر محدودیت یا ممنوعیت سفر به این کشور از سوی دستگاه های نظارتی مربوطه مانند وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به آژانس های گردشگری ابلاغ نشده است.

آنچه هویدا است در روزهای انتقال دولت، انجام بعضی امور و وظایف در بعضی دستگاه ها دچار رکود شده و مسئولان مربوطه از انجام وظایف خود غفلت نموده اند؛ غفلتی که بعضا بهای سنگینی معادل به خطر افتادن جان مردم دارد.

منبع: چمدان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1849

به "تداوم سفر ایرانیان به ترکیه زیر سایه آتش سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم سفر ایرانیان به ترکیه زیر سایه آتش سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید