8 فعالیتی که می توانید در جزیره کانگورو انجام دهید

به گزارش مجله کارنیکان، از تماشای فک ها تا پیاده روی در کوهستان و مسیرهای طبیعی و تماشای ساختارهای صخره ای غارمانند جزو فعالیت های مهیج و جالب در جزیره کانگورو هستند.

8 فعالیتی که می توانید در جزیره کانگورو انجام دهید

جزیره کانگورو در نزدیکی استرالیای جنوبی قرار گرفته است و با سواحل شنی سفید، تعداد زیادی حیوانات عجیب و غریب و حجم گسترده ای از محصولات محلی پذیرای گردشگران است. این جزیره به خاطر تعداد خیلی زیاد کانگوروهای خاکستری غربی در این منطقه، جزیره کانگورو نام گذاری شده است و اولین بار کاوشگر انگلیسی، متیو فلیندرز آن را کشف کرد. در اینجا قصد داریم به شما بگوییم در زمان سفر به این جزیره می توانید چه فعالیت هایی انجام دهید.

به جاده بزنید

اگر اهل جاده هستید، باید بدانید که این جزیره، 1600 کیلومتر جاده تماشای همراه با هر نوع حیات وحش و حیوانات بومی دارد. یک خودرو از فرودگاه اجاره کنید و به جاده بزنید! حدود 2 ساعت و 20 دقیقه از شرق به غرب و 45 دقیقه از شمال به جنوب جزیره طول می کشد و در نتیجه بخش اعظمی از جزیره را می توانید در طول رانندگی ببینید.

صخره های سر به فلک کشیده، خلیج های آرام، جنگل های فشرده و بی نهایت تپه های شنی، تنها بخشی از جاذبه های طبیعی این جزیره به شمار می فرایند. علاوه بر این، تعداد زیادی هتل متناسب با هر بودجه ای نیز در جزیره کانگورو به چشم می خورد.

از پارک حفاظت خلیج فک تماشا کنید

همیشه فرصت تماشای از نزدیک شیرهای دریایی میسر نمی شود، اما در پارک حفاظت شده خلیج فک (Seal Bay Conservation Park) در جنوب جزیره کانگورو می توان آنها را در محیط زندگی طبیعی شان مشاهده کرد. سومین کلونی بزرگ شیرهای دریایی استرالیا در این خلیج زندگی می کنند که در ساحل دراز کشیده اند یا در دریا مشغول شنا هستند. با حضور در این منطقه می توانید در قالب یک تور به ساحل بروید یا اگر ترجیح می دهید از راه دور این شیرهای دریایی را تماشا کنید امکان تماشای آنها از سکوی تماشا وجود دارد.

شنا کنید

به خاطر شرایط جزرومد و وجود کوسه ها، مسافران نمی توانند در هر نقطه ای از این جزیره به آب بزنند. با این حال در برخی نقاط نظیر خلیج وون (vonne Bay) امکان شنا وجود دارد. این بندر امن در جنوب جزیره و در نزدیکی خلیج فک قرار گرفته است و محلی ایده آل برای شنا در یک روز گرم و آفتابی یا حتی ماهیگیری به شمار میرود. اگر فکر بستن وسایل پیک نیک را نکرده اید، نگران نباشید زیرا فروشگاه وون جرنال، همبرگرهای خوشمزه ای دارد. با کایاک هم می توانید به آب بزنید و به سمت رودخانه هریت بروید.

محصولات محلی را امتحان کنید

به لطف میراث کشاورزی غنی این جزیره، مقصدی عالی برای عاشقان غذا محسوب می شود. در آیلند پیور (Island Pure) توقف کنید و از پنیر خوشمزه و سایر محصولات لبنی هیات لذت ببرید. عسل ارگانیک بی نظیر این منطقه را نیز از دست ندهید. اگر هم اهل نوشیدنی هستید، به اسپریت بروید و نوشیدنی های خوشمزه با طعم هایی مثل عسل و گردو را بچشید، شاید به حدی به آن علاقه مند شوید که باز هم به این محل برگردید.

صخره های شگفت آور را از دست ندهید

تماشای صخره ها شاید خیلی مجذوب کننده نباشد، اما ریمارکبل راکس (Remarkable Rocks) در پارک ملی فلیندرز چیس (Flinders Chase National Park) ارزشش را دارد. در این پارک ملی، گروه های زیادی کانگوروی خاکستری غربی و تعداد زیادی فک دریایی زندگی می کنند. صخره های شگفت آور، سازه هایی با قدمت 500 میلیون سال هستند که آثار برخورد آب و باد را می توان در آن مشاهده کرد. زمان غروب یا طلوع آفتاب به این منطقه بروید و شاهده چشم انداز ها زیبای این صخره ها در تلالو نور خورشید باشید. فقط از رفتن به لبه صخره ها اجتناب کنید که به خاطر موج های ناگهانی احتمال سقوط وجود دارد.

از شیرهای دریایی تماشا کنید

اگر تماشای فک های موجود در پارک حفاظت خلیج فک همچنان شما را راضی نکرده است، به سمت شرق جزیره و پارک ملی فلیندرز چیس بروید. در این منطقه هیجان انگیز امکان تماشای بازی و شنای شیرهای دریایی وجود دارد و تماشای آنها از وسط قوس های صخره ای که در اثر باد و آب دریا شکل های زیبایی گرفته اند، خالی از لطف نیست. در سمت دیگر این منطقه نیز می توانید حدود 7 هزار شیر دریایی خزدار نیوزلندی را ببینید.

به پارک حفاظت کلی هیل بروید

بازدید از سرزمین عجایب غارهای زیرزمینی و فرورفتن در گودال ها احتمالا جزو علایق همه انسان ها نیست، به خصوص وقتی بشنوند که کسی تا چند متری زیر زمین رفته است، حال شان بد می شود. اگر می توانید بر این حس غلبه کنید، در یکی از تورهای پارک حفاظت شده کلی هیل (Kelly Hill Conservation Park) شرکت کنید و از ساختارهای آهکی زیرزمین تماشا کنید که مجذوب کننده هستند. افراد ماجراجوتر هم می توانند غارهای کوچک تر پرپیچ و خم زیر زمین را امتحان کنند.

به هایکینگ بروید

اگر جزو افرادی هستید که ترجیح می دهید خودروی خود را جلوی هتل رها کنید و با پای پیاده در جاده های جزیره حرکت کرده و از جنگل های سرسبز، چشم انداز ها بالای صخره، باتلاق های چشم نواز تماشا کنید، باید بدانید راستا صخره ای ساحلی کپ دو کوئدیک (Cape du Couedic Coastal Cliff Walk) حدود 1.5 کیلومتر است و از راستاهای عالی برای هایکینگ به شمار می رود. هرچند راستاهای متعددی در سرتاسر جزیره برای هایکینگ وجود دارد که می تواند برای هر سلیقه ای مناسب باشد.

منبع: کجارو / momondo.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2085

به "8 فعالیتی که می توانید در جزیره کانگورو انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 فعالیتی که می توانید در جزیره کانگورو انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید