فواید گیاه گلرنگ برای بچه ها

به گزارش مجله کارنیکان، سلامت خبرنگاران : گیاه گلرنگ هم برای بزرگسالان و هم بچه ها بسیار مفید است.

فواید گیاه گلرنگ برای بچه ها

گیاه گلرنگ به عنوان مکمل غذایی استفاده می گردد.

به گزارش خبرنگاران، گیاه گلرنگ جایگزین خوبی برای زعفران گران قیمت است که همان رنگ زرد متمایز را با هزینه کمتر می دهد. گلرنگ فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و بعلاوه در بعضی از بیماری ها یک مکمل غذایی است.

گلرنگ به صورت خوراکی یا روغنی که به پوست یا مو مالیده می گردد یا زیر نظر پزشک به داخل رگ تزریق می گردد، مصرف می گردد. فواید گلرنگ فقط به بزرگسالان محدود نمی گردد، بلکه فواید گلرنگ برای بچه ها نیز بسیار زیاد است.

بچه ها می توانند گلرنگ را به وسیله تزریق داخل وریدی زیر نظر پزشک، ماساژ خارجی روی پوست و یا به صورت خوراکی دریافت نمایند.

فواید گلرنگ برای بچه ها در صورت مصرف تزریق وریدی

در موارد زیر از گلرنگ به صورت داخل وریدی برای بچه ها استفاده می گردد:

کلستاز: بیماران مبتلا به کلستاز نمی توانند چربی کافی را در رژیم غذایی خود دریافت نمایند، بنابراین از گلرنگ به عنوان مکمل غذایی استفاده می گردد زیرا حاوی چربی های غیر اشباع است. برای نظارت بر عملکرد کبد و آزمایش خون در طول دوره درمان، نظارت پزشک باید وجود داشته باشد.

پاپیلوماتوز حنجره: HPV باعث پاپیلوماتوز حنجره می گردد. این تومور باید برای جلوگیری از انسداد راه هوایی در نوزادان و بچه ها درمان گردد. تومور با برداشتن جراحی درمان می گردد اما احتمال بازگشت مجدد آن زیاد است، بنابراین پزشکان برای کاهش احتمال ظهور مجدد، به درمان غیر جراحی همراه با درمان جراحی روی می آورند.

سوء تغذیه: یکی از فواید گلرنگ برای بچه ها، استفاده از آن در بعضی موارد سوءتغذیه با تزریق وریدی است، زیرا حاوی ویتامین ها و چربی های غیر اشباع است.

موارد استفاده از گلرنگ برای بچه ها به روش ماساژ خارجی روی پوست

روغن گلرنگ در مواقع کم آبی روی پوست بچه ها مالیده می گردد، زیرا فواید متعددی برای پوست دارد و حاوی ویتامین E است و اسید لینولئیک موجود در گلرنگ ظاهر پوست را بهبود می بخشد.

فواید گلرنگ برای بچه ها در صورت مصرف خوراکی

گلرنگ را با افزودن به بعضی غذا ها مانند برنج و سوپ میتوان مصرف کرد. استفاده از آن در دمای بالا بی خطر است. گلرنگ بعلاوه به عنوان یک درمان یاریی در خصوص هیپرکراتوز فولیکولی (فرینودرما) استفاده می گردد. (بیماری که بچه ها منطقه ها فقیر را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا این بیماری ناشی از سوء تغذیه است).

درمان ترس در بچه ها با گلرنگ

ترس و اضطراب ناشی از افسردگی است. افسردگی با دارو های ضد افسردگی درمان می گردد. این دارو ها عوارض جانبی زیادی دارند که نمونه هایی از آن ها عبارتند از حالت تهوع، اضافه وزن، بیخوابی، سرگیجه و یبوست.

عوارض جانبی گلرنگ برای بچه ها

فواید گلرنگ برای بچه ها بی سرانجام است اما اگر کودک از یکی از شرایط زیر رنج می برد، باید از مصرف آن خودداری کرد:

آلرژی: اگر کودک به بعضی از گیاهان دارویی حساسیت دارد، محتمل است به گلرنگ حساسیت داشته باشد، بنابراین از مصرف آن برای مبتلایان به آلرژی خودداری گردد. در صورت مصرف و بروز علائمی مانند ضربان قلب سریع، مشکل در تنفس یا بثورات پوستی، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

اختلال لخته شدن خون: اگر کودک دارای اختلالات لخته شدن خون است، باید از آن اجتناب کرد، زیرا ممکن است فرایند لخته شدن خون را کُند کند و باعث خونریزی گردد.

دیابت: اگر کودکی مبتلا به دیابت است نباید گلرنگ مصرف کند، زیرا گلرنگ باعث افزایش قند خون می گردد.

گلرنگ یکی از گیاهان مهم و مفید در زمینه سلامتی است و بعلاوه گیاهان و مواد طبیعی زیادی وجود دارد که به بهبود بسیاری از بیماری ها یاری می نماید و در کنار سایر درمان ها به منظور تسریع بهبودی و بازگشت به زندگی عادی استفاده می گردد.

منبع: رکنا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1993

به "فواید گیاه گلرنگ برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید گیاه گلرنگ برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید