فضانوردان روسی چرا به پیاده روی فضایی رفتند؟

به گزارش مجله کارنیکان، سرگئی پروکوپیف (Sergey Prokopyev) و دیمیتری پتلین (Dmitri Petelin) فضانوردان آژانس فضایی روسیه (Roscosmos)، پیاده روی فضایی خود را روز سوم مه در ساعت 11:11 شب به وقت منطقه زمانی شرقی، پس از هفت ساعت و 11 دقیقه به خاتمه رساندند.

فضانوردان روسی چرا به پیاده روی فضایی رفتند؟

به گزارش ایسنا؛ پروکوپیف و پتلین، اهداف اصلی خود را که شامل جابه جایی یک هوابند آزمایشی از ماژول تحقیقاتی کوچک راسوت (Rassvet) به ماژول آزمایشگاهی چندمنظوره ناوکا (Nauka) بود، تکمیل کردند. این کار با یاری بازوی رباتیک اروپایی (ERA) انجام شد که راهنمایی آن را آندری فدیایف (Andrey Fedyaev) فضانورد همکار آن ها بر عهده داشت.

این پنجمین پیاده روی فضایی برای پروکوپیف و سومین پیاده روی فضایی برای پتلین بود. بعلاوه، این پنجمین پیاده روی فضایی بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) در سال 2023 و دویست و شصت و دومین پیاده روی فضایی برای مونتاژ، نگهداری و ارتقای ایستگاه فضایی به شمار می رود.

دو فضانورد آژانس فضایی روسیه در روز 12 مه نیز یک پیاده روی فضایی را برای مستقر کردن یک رادیاتور در ماژول ناوکا و اتصال خطوط مکانیکی، الکتریکی و هیدرولیک انجام خواهند داد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2329

به "فضانوردان روسی چرا به پیاده روی فضایی رفتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردان روسی چرا به پیاده روی فضایی رفتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید