تور اروپا: خوانش ادبیات داستانی اروپا در بانه

به گزارش مجله کارنیکان، مسئول برگزاری دورەهای خوانش، نقد و آنالیز ادبیات دنیا بانه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در کردستان با بیان اینکه دوره های خوانش، نقد و آنالیز ادبیات دنیا به همت مجموعه فرهنگی آیندە در شهر بانه از سال 98 شروع شد، گفت: در اولین دوره، خوانش ادبیات داستان کوتاه آمریکای شمالی به مدت 12 جلسه برگزار گردید که به علت شیوع ویروس کرونا این جلسات تعطیل شد و مجددا دومین دوره آن از ابتدای تابستان امسال با عنوان دوره ترمیک نقد و آنالیز ادبیات داستانی روسیه به صورت هفتگی شروع به کار کرد.

تور اروپا: خوانش ادبیات داستانی اروپا در بانه

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بهنام فتاحی بانه با بیان اینکه این دوره توانست به صورت منسجم و با حفظ ترتیب تاریخی، تصویری کلی از ویژگی های محتویی، سبکی و فرمی داستان نویسی روسیه ارائه دهد، افزود: ترم مطالعات ادبیات روسیه که به خوانش ادبیات داستانی کشور روسیه پرداخته شد به مدت چهار ماه به طول انجامید.

فتاحی بانه، با بیان اینکه در این دوره آثار 12 نویسنده ادبیات داستانی روسیه آنالیز و خوانش شد، افزود: الکساندر پوشکین، نیکلای گوگول، ایوان تورگنیف، ایوان گنچارف، میخائیل لرمانتوف، فئودور داستایفسکی، لئو تولستوی، آنتوان چخوف، ماکسیم گورکی، میخائیل شولوخوف، لودمیلا پتروشفسکایا و لودمیلا اولیتسکایا از جمله نویسندگانی بودند که آثارشان در این دوره مورد نقد و آنالیز نهاده شد.

وی تعداد شرکت کنندگان در این دوره ها را 15 تا 20 نفر ذکر کرد و افزود: در برخی از جلسات افرادی خارج از کشور نیز به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی ما را همراهی کردند.

فتاحی از برگزاری سومین دوره خوانش، نقد و آنالیز ادبیات دنیا با عنوان ادبیات داستانی اروپا اطلاع داد و افزود: این دوره از دوشنبه هفته اینده با خوانش ادبیات داستانی 6 کشور انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک و نروژ در 20 جلسه آغاز می گردد.

وی بعلاوه یادآوری کرد: این دوره ها که در کافه کتاب آینده شهر بانه برگزار گردید، با استقبال اهالی فرهنگ و ادب روبرو شد و بر خود واجب می دانیم از حضور دلگرم کننده تمامی دوستانی که ما را در برگزاری این دوره حمایت و همراهی کردند، قدر دانی کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1976

به "تور اروپا: خوانش ادبیات داستانی اروپا در بانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: خوانش ادبیات داستانی اروپا در بانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید