فردا چهار فروند هواپیمای ATR به ایران وارد می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، زمان زمان تحویل هواپیماهای نو به ایران

بر طبق برنامه، شرکت هواپیمایی ایران ایر، چهار هواپیمای سفارشی ATR 72-600 را امروز تحویل می گیرد و تا فردا آن ها وارد تهران می شوند. با ورود این هواپیماها ایران پیروز شده که از از زمان از بین رفتن تحریم ها تا به امروز هفت هواپیمای اروپایی را وارد ناوگان هواپیمایی کشور کند، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

فردا چهار فروند هواپیمای ATR به ایران وارد می گردد

ایران ایر، 20 فروند از این هواپیما که ساخت شرکت جونت ونچر است را سفارش داده و به نظر می آید مابقی آن ها تا سال 2018 به ایران تحویل داده شوند، تعداد 4 فروند از این هواپیماها در نواحی محروم ایران به کار می رود. این هواپیما 70 جایگاه دارد و به قیمت 26.8 میلیون دلار خریداری شده است. این هواپیما قادر است که در شرایط سخت آب و هوایی هم پرواز داشته باشد و می تواند به یاری امکانات پیشرفته در کابین خلبان در هر شرایط آب و هوایی ای فرود بیاید. شرکت های هواپیمایی معروف زیادی تا به امروز از این هواپیما استفاده کردند. با توجه به اینکه ایران کشوری چهارفصل است این خیلی مهم است که ایرلاین ها به هواپیماهایی مجهز باشند که در هر شرایط محیطی بتواند پرواز کند. امکانات کابین این هواپیما تا حدودی شبیه ایرباس A350 است.

این هواپیما از نوع ملخی است و برخلاف تصور که آن را قدیمی و با ایمنی پایین می دانند، موتورهای ملخی آن به وسیله شرکت معروف کانادایی درست شده و سال ها امتحان خود را پس داده است. دیگر هواپیماهایی که تا به امروز به شرکت ایران ایر تحویل داده شده، 3 فروند ایرباس است.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2090

به "فردا چهار فروند هواپیمای ATR به ایران وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا چهار فروند هواپیمای ATR به ایران وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید