شکم گردی و تاریخ گردی در عجیب ترین موزه های خوراکی دنیا

به گزارش مجله کارنیکان، در این مطلب از عجیب ترین موزه های جهان یعنی موزه های خوراکی برایتان می گوییم. خوردن انوع غذاها و خوراکی های خوشمزه یکی از مجذوب کننده ترین و لذت بخش ترین بخش زندگی انسان ها است. اما علاوه بر خوردن این خوشمزه ها، گاهی اوقات تماشای آن ها نیز می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. از این رو در بعضی از کشورهای موزه هایی از مواد غذایی و خوراکی ها تاسیس نموده و مردم را به بازدید از آن ها دعوت نموده اند. در ادامه این مقاله با عجیب ترین موزه های خوراکی جهان آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

شکم گردی و تاریخ گردی در عجیب ترین موزه های خوراکی دنیا

موزه نودل لیوانی (Cup Noodles Museum) در ژاپن

نودل های لیوانی فوری یکی از محبوب ترین میان وعده های غذایی بین افراد است. از این رو شرکت ژاپنی Nissin Foods به بهانه پنجاهمین سالگرد اختراع نودل، موزه نودل لیوانی را در این کشور افتتاح کرد. این موزه در یوکوهاما واقع شده و در آن شما می توانید نودل رامن جوجه در سال 1958 ، نودل فضایی و انواع دیگر نودل های فراوری شده تا این لحظه را مشاهده نمایید.

موزه سیب زمینی (Potato Museum) در آمریکا

این موزه شامل نمایشگاه های دیدنی و جالبی در خصوص سیب زمینی می باشد، یکی از موزه های خوراکی دنیا و البته یکی از عجیب ترین موزه های دنیا. مثلا شما می توانید بزرگ ترین چیپس سیب زمینی را در این موزه مشاهده نمایید. بعلاوه آموزش های متنوعی در رابطه با سیب زمینی در این جا داده می گردد. این موزه در آیداهوی آمریکا واقع شده است.

موزه سوسیس کاری (Currywurst Museum) در آلمان

سوسیس کاری یک غذای خوشمزه و پرطرفدار اصیل آلمانی است. این غذای فست فودی با سوسیس پخته شده و سرخ شده به همراه سس کچاپ کاری سرو می گردد. در این موزه که یکی از موزه های خوراکی و البته یکی از عجیب ترین موزه های دنیا است، شما می توانید طعم های مختلفی از این سوسیس را بچشید. موزه سوسیس کاری در شهر برلین واقع شده است.

موزه گوشت کنسروی (Spam Museum) در آمریکا

اگر علاقه مند به ساندویچ هستید، این موزه یک مکان عالی برای شماست. در این جا ایده های مختلفی برای تهیه ساندویچ برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است. بعلاوه بازی ها و تفریحات متنوعی در ارتباط با گوشت در این موزه طراحی شده و در حدود 16500 فوت مربع فضا برای آن اختصاص داده شده است. در این موزه شما می توانید قدیمی ترین تبلیغات مربوط به محصولات گوشتی را دیدن کنید. موزه گوشت کنسروی در آستین آمریکا واقع شده و بیش از یک دهه از افتتاح آن می گذرد.

موزه پنیر (Dutch Cheese Museum) در هلند

این موزه در آلکمار هلند و در کنار بازار پنیر واقع شده است. شما می توانید انواع پنیرهای موجود از جمله پنیرهای امنتال و گودا و نحوه فراوریشان را مشاهده نمایید.

موزه ژله (Museum Jell-O) در آمریکا

ژله یکی از پرطرفدارترین دسرهای دنیاست که موزه آن در نیویورک واقع شده است. در این موزه شما می توانید مجموعه ای گسترده و متنوع از این محصول را مشاهده نمایید. بعلاوه در یک نمایشگاه تاثیر بیل کوزبی سخنگوی Jell-O در طول 30 سال سرپرستی و حمایت از این محصول، نشان داده شده است.

موزه قارچ (Musée du Champignon) در فرانسه

انواع قارچ های وحشی و غیر معمولی جمع آوری شده و در موزه قارچ Loire Valley به نمایش گذاشته شده است. با بازدید از این موزه می توانید این قارچ ها را امتحان کنید.

موزه خردل (Mustard Museum) در آمریکا

یکی از برترین مکان ها برای علاقه مندان به خردل، موزه خردل ویسکانسین آمریکاست که که یکی از موزه های خوراکی نیز هست. در این موزه بیش از 5000 شیشه، بطری و تیوب خردل برای نمایش کنار هم گذاشته شده است.

موزه روغن زیتون (Olive Oil Museum) در ایتالیا

این موزه که یکی از موزه های خوراکی و البته یکی از عجیب ترین موزه های دنیا است، در لیگوریتای ایتالیا واقع شده و هرچیزی که مربوط به درخت و روغن زیتون باشد، در آن به نمایش گذاشته شده است. بعلاوه کارخانه های فراوری روغن زیتون در اطراف این موزه ها این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد که از نزدیک با روند فراوری این روغن آشنا شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2281

به "شکم گردی و تاریخ گردی در عجیب ترین موزه های خوراکی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردی و تاریخ گردی در عجیب ترین موزه های خوراکی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید