شناسایی توالی فرهنگی شمال استان اردبیل با کاوش در روستای احدبیگلو گرمی

به گزارش مجله کارنیکان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی از شروع کاوش های باستان شناسی در روستای احدبیگلو در راستای شناسایی توالی فرهنگی شمال استان اردبیل اطلاع داد و گفت: این کاوش ها فرصتی برای مطالعه تاریخ و میراث فرهنگی موجود فراهم می سازد.

شناسایی توالی فرهنگی شمال استان اردبیل با کاوش در روستای احدبیگلو گرمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، علی حسین زاده اظهار کرد: کاوش های باستان شناسی فرصتی برای مطالعه تاریخ مناطق و میراث فرهنگی موجود فراهم می سازد که سال جاری در این حوزه در شهرستان اقداماتی انجام خواهد شد.

او شروع کاوش باستان شناسی در روستای احدبیگلو را از برنامه های سال جاری مطرح نمود و اضافه کرد: با کاوش در این منطقه در سطح 5 هکتار شناسایی توالی فرهنگی شمال استان اردبیل میسر خواهد شد که مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی توضیح داد: این کاوش در مدت 45 روز انجام خواهد شد که از روز شنبه هفته آینده شاهد شروع این عملیات در شهرستان گرمی خواهیم بود.

حسین زاده اعلام کرد: در سال جهش فراوری فعال سازی هفت کارگاه آموزش صنایع دستی در هفت رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی در راستای رونق فراوری در این بخش هدف گذاری شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی از برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی شهرستان در ایام پساکرونا اطلاع داد و گفت: تکمیل و راه اندازی موزه باستان شناسی و ثبت شش اثر تاریخی و باستانی نیز از برنامه های سال 99 به شمار می رود.

او توضیح داد: بر اساس تمهیدات اتخاذشده سال جاری در قالب ارائه تسهیلات بانکی برنامه حمایت از صنعتگران صنایع دستی اجرا و آموزش صنایع دستی نیز در روستاهای سه بخش شهرستان ارائه می گردد.

حسین زاده از تکمیل پروژه دنیا سلامت منطقه نمونه گردشگری گیلارلو اطلاع داد و اضافه کرد: چاپ بروشور و بنر در راستای معرفی و شناساندن مناطق گردشگری شهرستان و راه اندازی سرویس بهداشتی منطقه نمونه گردشگری داش دیبی نیز سال جاری انجام خواهد شد.

او رونق گردشگری زمستانی را از مهم ترین برنامه ها برشمرد و گفت: به همین دلیل برنامه های متنوعی در قالب زمستان بیدار در شهرستان اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی تجهیز کارگاه های آموزشی، راه اندازی کلاس های آموزشی گلیم بافی در نمایشگاه دائمی صنایع دستی شهرک ولیعصر و تشدید حفاظت از آثار تاریخی و باستانی شهرستان با مشارکت نیروهای امنیتی شهرستان را از دیگر اولویت های سال جاری در گرمی مطرح نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 902

به "شناسایی توالی فرهنگی شمال استان اردبیل با کاوش در روستای احدبیگلو گرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی توالی فرهنگی شمال استان اردبیل با کاوش در روستای احدبیگلو گرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید