سفیر ایران در پکن: دومین محموله یاری های چین برای مقابله با کرونا امشب راهی ایران می گردد

به گزارش مجله کارنیکان، سفیر ایران در پکن گفت که دومین محموله یاری های چین شامل انواع کیت های تشخیص، دستگاه های تنفس مصنوعی و بعضی ملزومات مقابله با کرونا امشب راهی ایران می گردد.

سفیر ایران در پکن: دومین محموله یاری های چین برای مقابله با کرونا امشب راهی ایران می گردد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در گفتگویی با بیان اینکه چین در مبارزه با ویروس کرونا تجربه بسیار خوبی دارد و اقدامات بسیار خوبی برای شناسایی این ویروس انجام داده است، گفت: در پی شیوع این بیماری در ایران، در تماس با مقامات چینی آگاه شدیم که این آمادگی وجود دارد که بعضی نیازهای ما که برای مقابله با شیوع کرونا، موثر است به ما ارائه دهند.

وی افزود: خوشبختانه شب گذشته اولین محموله یاری های دولت و مردم چین به سمت ایران عزیمت کرد و تعدادی از کیت هایی که جدید است و خیلی سریع این بیماری را تشخیص می دهد، ارسال کردیم و امشب نیز یک محموله دیگر راهی ایران است.

سفیر ایران گفت: این محموله شامل کیت های تشخیص است که انواع مختلفی دارد و علاوه بر آن دستگاه های تنفس مصنوعی و بعضی ملزوماتی است که برای مقابله با کرونا لازم می باشد. علاوه بر آن بعضی از شرکت های چینی و سازمان هایی که با ایران کار می نمایند هدایایی را تقدیم کردند از جمله مواد ضدعفونی نماینده که برای مقابله با ویروس کرونا موثر است.

در همین خصوص نیز سفارت ایران در پکن در صفحه توئیترش خاطرنشان کرد: دومین محموله یاری های پزشکی چین شامل بیش از 50 هزار کیت پیشرفته تشخیص سریع کرونا و دستگاه های اکسیژن ساز امشب با پرواز باری ماهان از گوانجو راهی تهران می گردد. پیغام های همدردی و حمایت و یاری های اقشار مختلف چین ادامه داشته و در روزهای آینده هم محموله های دیگری ارسال خواهد شد.

به گزارش فارس، پیش از این سید عباس موسوی از ارسال یاری های چین اطلاع داده و گفته بود که این یاری ها امروز (آدینه) وارد ایران می گردد.

موسوی با بیان اینکه دریافت یاری های داوطلبانه از کشورهای دوست پیگیری شده که به تدریج در حال نهایی شدن است، افزود: اولین محموله در این زمینه توسط دولت و صلیب سرخ چین تهیه شده که شامل حدود 20 هزار کیت آزمایش کرونا و بعضی لوازم دیگر است که بر اساس برنامه ریزی اجرا شده روز (آدینه) با یک پرواز ویژه هواپیمایی ماهان وارد کشور خواهد شد.

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز با اعلام اینکه در روزهای آینده یاری های قابل توجهی در راه است، گفت: بدون شک چین در مبارزه با ویروس کرونا از همه با تجربه تر و در یاری به ما پایدار تر است.

چانگ هوا سفیر چین نیز امروز از ورود این محموله اطلاع داد و گفت که عصر امروز نیز این محموله به طرف ایرانی تحویل داده شد.

از سوی دیگر وانگ یی وزیر خارجه چین در تماس تلفنی بعدازظهر امروز (آدینه) با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود آمادگی این کشور را برای ارسال یاری های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قراردادن تمام یافته ها و روش های مبارزه با کرونا و همکاری علمی با ایران خاطرنشان کرد.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 738

به "سفیر ایران در پکن: دومین محموله یاری های چین برای مقابله با کرونا امشب راهی ایران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در پکن: دومین محموله یاری های چین برای مقابله با کرونا امشب راهی ایران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید