رونمایی از پلتفرم تولید مجازی در سینما، کرمی: نقش آفرینی خلاق ها در صنعت سینما افزایش می یابد

به گزارش مجله کارنیکان، با حضور دبیرستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق پلتفرم ویرچوال پروداکشن (تولید مجازی) رونمایی شد.

رونمایی از پلتفرم تولید مجازی در سینما، کرمی: نقش آفرینی خلاق ها در صنعت سینما افزایش می یابد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه این بازدید، به حمایت از شرکت های خلاق و نوآور فعال در حوزه تولیدات سینمایی اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های اصلی در حمایت از شرکت های خلاق، رسوخ خلاقیت ها به حوزه های پردرآمد و ظرفیت مندی چون سینما است.

وی این پلتفرم را گامی نوآورانه در صنعت سینما دانست و گفت: با توجه به نو بودن این ایده و کاهش هزینه های یک تهیه کننده فکر می کنم که در آینده ای نزدیک از این موضوع استقبال بسیار شایانی از طریق فیلمسازان صورت بگیرد و امیدوارم که ماحصل سال ها تلاش این گروه که به آماده سازی و آموزش نیروی متخصص صنعت سینما و همچنین استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی در ساخت و تولید فیلم و محتوای فضاهای مجازی منجر شده مورد توجه بیش از پیش سینماگران کشورمان قرار بگیرد.

ورود خلاق ها به متن فناوری

رئیس ستاد اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم درباره حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های خلاق و دانش بنیان، بیان نمود: شرکت هایی که در حوزه دانش بنیان قرار دارند از 140 نوع خدمات و در شرکت های خلاق 70 نوع خدمات را از معاونت علمی و فناوری دریافت می کنند. خدماتی که با ایجاد بسترهای لازم، زمینه بهره مندی شرکت های خلاق از این حمایت ها را نیز فراهم شده است.

کرمی به برخی از حمایت های ارائه شده به شرکت های دانش بنیان و خلاق اشاره کرد و گفت: به طور مثال، استفاده از توان نیروهای متخصص در قالب سرباز نخبه نیز یکی دیگر از خدمات برای شرکت های دانش بنیان است.

دبیر ستاد فناور ی های نرم و توسعه صنایع خلاق، با اشاره به ایجاد سازوکارهای حمایتی برای معرفی و بازارسازی شرکت های خلاق گفت: در حوزه تبلیغ، ترویج و معرفی نیز به عنوان مثال ارتباط با صدا وسیما برای معرفی شرکتی مثل الهام فیلم از جمله فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شمار می رود. در حوزه حمایت های مالی هم سعی کردیم تا با کمترین زمان ممکن این شرکت ها را به بانک های عامل معرفی کنیم تا برای تسریع در انجام پروژه هایشان به مشکل نخورند.

ایجاد ساختاری نوآورانه در تولید محتوای سینمایی

در ادامه این مراسم، فاطمه غفاری تهیه کننده و مدیر موسسه الهام فیلم بیان نمود: این ساختار جدیدی که ما در صنعت سینما راه اندازی کردیم باعث شده تا هزینه های تولید کاهش پیدا کند و به همان نسبت در روش تولید، تحول و نوآوری ایجاد کنیم.

غفاری افزود: با استفاده از فناوری ویرچوال پروداکشن قادر هستیم زمینه ای ایجاد کنیم که هزینه های تولید تهیه کننده با حضور در محیط استودیو کاهش پیدا کند و همچنین با تعداد نفرات کمتری فیلمی تهیه و تولید شود و از این حیث برای تهیه کننده ها خیلی ارزشمند است.

ابوذر صفاریان مجری این پلتفرم خلاق نیز با اشاره به استفاده از فناوری دیجیتال در صنعت به صنعت فیلم بلند گفت: این پلتفرم قرار است با استفاده از نوآوری جوانان خلاق و دانش آموخته، تولید محتوای سینمایی به شکل مجازی و با همان کیفیت، همان جزئیات و الزامات فضای واقعی به صورت چندبعدی ایجاد و حس واقعیت را به مخاطب انتقال بدهد.

وی افزود: به زودی در در حوزه بازیگران هم شبیه سازی را آغاز می کنیم و امکان تولید محتوا با همان امکانات پروداکشن واقعی به طور کامل قابل پیاده سازی است.

صفاریان با اشاره به فعالیت این تیم 5 نفره از متخصصان جوان در پلتفرم تولید مجازی گفت: این پلتفرم خلاق برای تولید مجازی در شرکت خلاق الهام ایجاد شده و نخستین نخستین استودیوی خاورمیانه پایه گذاری شده بر پایه تولید مجازی است و در قالب یک خانه خلاق، فضای کاری لازم با بهره گیری از نوآوری ها در اختیار فعالان این مجموعه فیلمسازی قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2077

به "رونمایی از پلتفرم تولید مجازی در سینما، کرمی: نقش آفرینی خلاق ها در صنعت سینما افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پلتفرم تولید مجازی در سینما، کرمی: نقش آفرینی خلاق ها در صنعت سینما افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید