دستیابی به فنآوری تحریمی صنعت برق با حمایت بنیاد برکت

به گزارش مجله کارنیکان، خبرگزاری خبرنگاران- معاون مشارکت های مالی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از بومی سازی یکی از پیچیده ترین فن آوری های صنعت برق با حمایت این بنیاد اطلاع داد.

دستیابی به فنآوری تحریمی صنعت برق با حمایت بنیاد برکت

هادی جوهری با اعلام این خبر اضافه کرد: شرکت مشارکتی دانش بنیان بنیاد برکت پیروز به بومی سازی ساخت سوییچ گیرهای جی آی اس به عنوان یکی از پیچیده ترین فن آوری های صنعت برق شده است. این فن آوری تا پیش از این، در اختیار چهار یا پنج کشور جهان بود و ورود به این عرصه غیرممکن می نمود.

وی ادامه داد: با بومی سازی این فن آوری و کار شبانه روزی در مدت حدود یک سال و تامین تجهیزات مورد احتیاج، پست 230 کیلوولت مرکز شیخ بهایی تهران به بهره برداری رسیده است. این افتخار در حالی حاصل شد که انجام پروژه مذکور در ایران از نظر شرکت های ژاپنی و اروپایی غیرممکن عنوان شده بود.

معاون تامین نهاده ها و مشارکت های مالی بنیاد برکت گفت: شرکت دانش بنیان صنایع توسکات خراسان در سال 1396 و با هدف بومی سازی یکی از پیچیده ترین فن آوری های صنعت برق تا سطح ولتاژ 145 کیلوولت (سوئیچ گیرهای جی ای اس) با مشارکت بنیاد برکت تاسیس شد و از بدو تاسیس با تجهیز واحد صنعتی خود به مدرن ترین ماشین آلات روز جهان کار خود را آغاز نمود.

جوهری اعلام کرد: در شرایط رکود و تحریم که شرکت های بین المللی به بهانه تحریم های ظالمانه آمریکا عملا کشور ما را در شرایط سختی برای توسعه شبکه فشار قوی و در سرویس نگه داشتن شبکه های موجود قرار دادند، شرکت مشارکتی بنیاد برکت با درک رسالت خود، یار و مددکار صنعت برق کشور شد و در پروژه های زیادی جای خالی این شرکت ها را پر کرد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت مشارکتی بنیاد برکت در پروژه های پتروشیمی، نیروگاهی و شبکه های انتقال کشور گفت: در آخرین مورد این پروژه ها با توجه به آسیب شدیدی که به یکی از پست های سطح 230 کیلو ولت بسیار مهم کشور وارد شده بود و فراورینماینده ژاپنی به بهانه تحریم از حضور در کشور ما خودداری می کرد، شرکت توسکات خراسان برای اولین بار تصمیم به ورود به عرصه سوئیچ گیرهای با سطح ولتاژ 230 کیلوولت گرفت.

معاون تامین نهاده ها و مشارکت های مالی بنیاد برکت بیان نمود: در حال حاضر شرکت صنایع توسکات خراسان در حال برنامه ریزی برای فراوری سوئیچ گیرهای جی ای اس تا سطح ولتاژ 500 کیلوولت در ایران است تا کشور ما سومین فراورینماینده این محصولات در جهان باشد.

جوهری با اشاره به مشارکت مالی بنیاد برکت با این شرکت گفت: بنیاد از سال 95 به میزان 202 میلیارد ریال در شرکت توسکات خراسان سرمایه گذاری داشته که این مشارکت همچنان ادامه دارد و موجب ایجاد 275 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم شده است.

جوهری توضیح داد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از طرح های با فن آوری های پیشرفته و دانش بنیان، بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پشتیبانی از این طرح ها را در دستور کار خود قرار داده است و در قالب مشارکت، از طرح های با فن آوری پیچیده که دارای توجیه مالی و فنی باشند و بتوانند زمینه اشتغال جوانان و نخبگان را به خصوص در مناطق محروم فراهم نمایند، حمایت می نماید.

وی تاکید نمود: بنیاد برکت در مدل مشارکتی بنگاه محور خود، حداکثر پس از مدت پنج سال از آغاز مشارکت و یا سه سال پس از بهره برداری طرح، سهم مشارکت خود را به کارآفرینان شریک واگذار و از طرح مصوب خارج می گردد تا بتواند به حمایت از دیگر کارآفرینان و اشتغال زایی در مناطق محروم و کم تر توسعه یافته کشور بپردازد.

معاون تامین نهاده ها و مشارکت های مالی بنیاد برکت اعلام کرد: بنیاد برکت تا به امروز با 400 بنگاه و کارگاه فراوریی و صنعتی مشارکت مالی داشته و در آن ها سرمایه گذاری کرده است. این بنیاد همچنین بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر عدم تصدی گری، پس از طی دوران مشارکت از 270 بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

لازم به ذکر است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز 4 هزار و 671 طرح در حوزه های توانمندسازی مالی، زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه ای را با سرمایه گذاری 7 هزار و 488 میلیارد ریال در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1292

به "دستیابی به فنآوری تحریمی صنعت برق با حمایت بنیاد برکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به فنآوری تحریمی صنعت برق با حمایت بنیاد برکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید