دستگاه فراوری همزمان فتوولتائیک حرارتی خورشیدی (PVT) در اراک طراحی شد

به گزارش مجله کارنیکان، دستگاه فراوری همزمان فتوولتائیک حرارتی خورشیدی (PVT) با هدف افزایش راندمان پنل های خورشیدی و فراوری همزمان حرارت و برق توسط محققان دانشگاه صنعتی اراک طراحی و ساخته شد.

دستگاه فراوری همزمان فتوولتائیک حرارتی خورشیدی (PVT) در اراک طراحی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، دستگاه فراوری همزمان فتوولتائیک حرارتی خورشیدی (PVT) با هدف افزایش راندمان پنل های خورشیدی و فراوری همزمان حرارت و برق توسط محققان دانشگاه صنعتی اراک طراحی و ساخته شد.

این دستگاه توسط سمیرا پرنیان خوئی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک گرایش تبدیل انرژی با هدایت ابوالفضل حاجی زاده در دانشکده مهندسی مکانیک طراحی و ساخته شد که پس از انجام تست ها و شبیه سازی های مربوطه افزایش قابل توجه راندمان الکتریکی در پنل های خورشیدی و همچنین فراوری همزمان حرارت را نیز به همراه داشت.

استفاده از این تکنولوژی می تواند علاوه بر افزایش توان فراوری برق در نیروگاه های فتوولتائیک تامین حرارت مورد احتیاج فرآیندی را نیز به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1165

به "دستگاه فراوری همزمان فتوولتائیک حرارتی خورشیدی (PVT) در اراک طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه فراوری همزمان فتوولتائیک حرارتی خورشیدی (PVT) در اراک طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید