خبرنگاران کانادا 730 میلیون دلار به مبارزه با کرونا اختصاص داد

به گزارش مجله کارنیکان، تهران - خبرنگاران - کانادا روز چهارشنبه بیان کرد که بنیادی با بودجه یک میلیارد دلار کانادا (730 میلیون دلار آمریکا) برای یاری به کارکنان بخش بهداشت ودرمان به منظور رویارویی با شمار فزاینده موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا و یاری به کارگران این کشور که وادار به ماندن قرنطینه هستند، تاسیس نموده است.

خبرنگاران کانادا 730 میلیون دلار به مبارزه با کرونا اختصاص داد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ این بودجه برای خرید ماسک و دیگر کالاهای تدارکاتی برای کارکنان بخش بهداشت و درمان و همچنین پژوهش برای ساخت واکسن این ویروس هزینه خواهد شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که تا بامداد چهارشنبه، 93 مورد تائید شده ابتلا به این ویروس و یک مرگ ناشی از آن ثبت نموده، گفت که کانادا تا به امروز خوشبخت بوده است.

دولت کانادا برای اختصاص بودجه بیشتر به این موضوع ابراز آمادگی نموده است.

این در حالیست که مقام های ایالت اونتاریو کانادا گفتند که تاریخ مصرف 55 میلیون ماسک ان 95 موجود در انبارها منقضی شده و قابل استفاده نیست.

در حالی که ویروس کرونا در کانادا به سرعت در حال شیوع بوده و احتیاج به ماسک نسبت به دیگر اقلام بیش از هر زمان دیگر وجود دارد، مقام های ایالت اونتاریو بیان کردند: تاریخ مصرف میلیون ها ماسک که توسط این ایالت در پی شیوع ویروس سارس و برای محافظت از کارکنان مراقبت های بهداشتی انبار شده بود اکنون منقضی شده است.

ایالت انتاریو 13 سال پس از مبتلا به ویروس کشنده سارس در سال 2002 و 2003، در زمان حاضر حدود 55 میلیون ماسک ان 95 و سایر تجهیزات پزشکی را جمع آوری کرد. اما مقام های استانی تایید نموده اند که تاریخ مصرف این ماسک ها خاتمه یافته است.

مقام های بهداشت کانادا روز دوشنبه از اولین فوتی ناشی از مبتلا به ویروس کرونا در یکی از خانه های مراقبت از سالمندان در شمال ونکوور خبر دادند.

تایید مرگ اولین بیماری کرونایی در کانادا در حالی منتشر می گردد که بانی هنری رییس بخش بهداشتی ایالت بریتیش کلمبیا هفته گذشته بیان کرد که 2 سالمند ساکن مرکز مراقبت از لین والی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

اکنون 32 مورد از ویروس جدید کرونا در بریتیش کلمبیا و بیش از 70 مورد در کانادا وجود دارد.

کریستین الیوت وزیر بهداشت این ایالت گفت که نیروهای بهداشتی در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند و اقدامات خوبی برای اداره اوضاع انجام می دهند.

الیوت اضافه نمود، کانادا برنامه جامعی شامل نظارت مؤثر، آزمایش سریع، مراقبت و درمان مناسب و تقویت بهداشت عمومی برای مقابله با ویروس کرونا تدوین نموده است.

اونتاریو با مرکزیت تورنتو یکی از عظیم ترین ایالت ها از لحاظ تمرکز جمعیتی و فعالیت های مالی کانادا است که اتاوا (پایتخت کانادا) نیز در این ایالت قرار گرفته است.

شیوع بیماری کووید 19 ناشی از ویروس کرونا اولین بار اواخر ماه دسامبر (دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گزارش شد که در حال حاضر بیش از 100 کشور و منطقه در دنیا با این بیماری درگیر هستند.

تا به امروز بیش از 111 هزار و 380 نفر در دنیا به ویروس کرونا آلوده شده و بیش از 3882 نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند.

براساس آمار ارائه شده در رسانه ها، تا به امروز 114 هزار و 545 نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده و 4 هزار و 208 نفر جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز به حدود 150 کشور شامل آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا گسترش یافته و تا کنون جان هزاران نفر را گرفته است.

پزشکان توصیه می نمایند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 779

به "خبرنگاران کانادا 730 میلیون دلار به مبارزه با کرونا اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کانادا 730 میلیون دلار به مبارزه با کرونا اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید