خبرنگاران اجرای سد زرانی در شرق هرمزگان یک ضرورت مهم برای تامین آب منطقه است

به گزارش مجله کارنیکان، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه سد زرانی در شرق استان، گفت: اجرای این پروژه مهم برای کنترل سیلاب و افزایش ذخایر آبی به منظور تأمین منابع بخش کشاورزی و آب شرب منطقه میناب یک ضرورت مهم است.

خبرنگاران اجرای سد زرانی در شرق هرمزگان یک ضرورت مهم برای تامین آب منطقه است

فریدون همتی شامگاه سه شنبه با اشاره به نشست اخیرش با مسوولان وزارت نیرو و وزارت اقتصاد و دارایی برای اجرای چند پروژه مهم در هرمزگان، گفت: در صورت تصویب و اجرایی شدن ، بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه سد زرانی میناب از طریق بانک توسعه اسلامی و بخش دیگری از آن از سایر منابع در اختیار آب منطقه ای هرمزگان تأمین می شود.

وی همچنین رایزنی در خصوص تأمین منابع مالی خارجی برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های بخش کشاورزی و شیلات را یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این نشست مطرح نمود.

همتی شرح داد: شمار متقاضیان سرمایه گذاری در صنعت پرورش میگو طی سه سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته و این فرایند افزایشی در سال آینده چشمگیرتر خواهد بود و با برنامه ریزی های اجرا شده، سال آینده شاهد جهش و شتاب مطلوبی در زمینه رشد مزارع پرورش میگو و تولیدهای این مزارع در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به وجود ذخایر غنی معدنی در استان هرمزگان به عنوان پشتوانه و محرک توسعه صنایع، گفت: در صورت تجهیز و فرآوری مواد معدنی، جهش واقعی و چشمگیری در اقتصاد کشور ایجاد می شود و با اکتشاف پهنه های مختلف در استان که تا کنون بخش زیادی از مطالعات آن اجرا شده ، جایگاه هرمزگان در بخش معدن ارتقا خواهد یافت.

استاندار هرمزگان جذب سرمایه گذاری خارجی را یکی از زمینه های موفقیت در این بخش مطرح نمود و افزود: اگر بتوانیم زمینه و ابزار قانونی لازم برای تحقق آن را فراهم کنیم، با توجه به توانمندی ها و امکانات تجهیزاتی، فنی و مهندسی داخلی، علاوه بر افزایش اشتغال و رونق مناطق کمترتوسعه یافته، با صادرات صادرات مواد معدنی فرآوری شده، ارزش اضافه کرده بیشتری عاید کشور و بهره برداران این بخش خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1534

به "خبرنگاران اجرای سد زرانی در شرق هرمزگان یک ضرورت مهم برای تامین آب منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اجرای سد زرانی در شرق هرمزگان یک ضرورت مهم برای تامین آب منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید