جمع آوری یاری برای مرمت قلعه600 ساله ژاپن

به گزارش مجله کارنیکان، قلعه تاریخی شوری در جزیره اوکیناوای ژاپن پس از حریق گسترده، بخش بزرگی از سازه خود را از دست داد و حالا مردم برای جمع آوری یاری های مردمی برای بازسازی این بنای تاریخی دست به کار شده اند.

جمع آوری یاری برای مرمت قلعه600 ساله ژاپن

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

ایسنا: شهرداری ناها در اوکیناوا از اول ماه میلادی اقدام به جمع آوری یاری های مردمی به وسیله اینترنت نموده است و میزان این یاری های اقتصادی به بیش از 100 میلیون رسیده و شهرداری همچنان به قبول یاری ادامه میدهد.

همچنین تعدادی از نوازندگان جوان یک کنسرت در دانشگاه ایالتی هنر در اوکیناوا برگزار نموده و عواید حاصل آن را به بازسازی قلعه تاریخی شوری اختصاص دادند و دولت محلی نیز اعلام نموده با تشکیل یک کارگروه تخصصی و دعوت از متخصصان مراحل مرمت قلعه شوری تا سال 2020 را شروع خواهد نمود.

آتش در این قلعه تاریخی که نمادی از قلمرو پادشاهی کهن ریوکیو است از ساعت شروعین بامداد روز پنجشنبه (31 اکتبر) شروع شد وبه سرعت سراسر این بنا را دربرگرفت و بیش از 100 آتش نشان پس از 10 ساعت کوشش توانستند آتش را مهار نمایند اما بخش عمده ای از این بنای ارزشمند تاریخی از بین رفته است.

یکی از نگهبانان قلعه شوری عنوان نموده حسگرهای حرارتی طبقه اول قلعه شوری که محل شروع آتش سوزی بوده خاموش شده بوده است و احتمال دست داشتن یک عامل بیرونی را در این حادثه مطرح نموده است و بعضی دیگر از رسانه های ژاپنی نیز تنها قطی سیستم الکترونیکی قلعه را عامل آتش سوزی معرفی نموده اند.

قدمت قلعه شوری که یکی از جاذبه های مهم گردشگری محسوب می شود به زمان قلمرو پادشاهی ریوکیو بازمی شود که از سال 1429 شروع شد و در اواخر سده 1800 میلادی به دولت توکیو واگذار شد.

این بنای تاریخی اخیرا به عنوان یکی از نمادهای کوشش جزیره اوکیناوا برای غلبه بر ویرانی ها جنگ جهانی دوم نیز شناخته می شد. بیش از 200 هزار نیروی آمریکایی و ژاپنی شامل یک چهارم از جمعیت غیرنظامی جزیره در جریان یک جنگ سخت 28 روزه از آوریل تا ژوئن 1945 در این جزیره کشته شدند.

قلعه شوری در کنار مجموعه های اطراف آن در سال 2000 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و بنابر اطلاعات موجود در سایت یونسکو این قلعه بازنمای 500 سال تاریخ پادشاهی ریوکیو است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 362

به "جمع آوری یاری برای مرمت قلعه600 ساله ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری یاری برای مرمت قلعه600 ساله ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید