تور دوحه: دوحه قطر، کشوری کوچک با جاذبه های بسیار

به گزارش مجله کارنیکان، جاذبه های گردشگری دوحه

در سفر به دوحه قطر این شیخ نشین حوزه خلیج فارس، گردشگران می توانند طبیعت بکربیابان های قطر را با ماشین های سافاری طی نمایند و از بیشمار سواحل و استخرهای موجود در این کشور کوچک برای تن آسایی و استراحت مطلق بهره مند شوند. ضمناً، با انجام ورزشهای فرخ بخش مثل بولینگ، تنیس، اسنوکر، بیلیارد، گلف و یا اسکی روی یخ از زمان خود لذت ببرند. در مجموع می توان گفت که برای هر فردی چیزی برای لذت بردن و سپری کردن اوقات مفرح در این کشور حوزه خلیج فارس میتوان یافت. با ما در خبرنگاران همراه شوید:

تور دوحه: دوحه قطر، کشوری کوچک با جاذبه های بسیار

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

راستا شترسواری الشحانیه

مسابقات شترسواری که سنتی قدیمی در قطر محسوب می گردد و به نوعی ورزش شیوخ نامیده می گردد امروزه نیز در منطقه ایی به نام الشحانیه برگزار می گردد. اینجا منطقه ای است که پیست شترسواری معروف قطر در آن واقع شده است. مراجعه کنندگان به این مکان با صحنه های استثنایی روبرو می شوند که در آن شتر سواران مجدانه در حال رقابت با دیگر تیم های شرکت کننده در مسابقاتی هستند که از گرانترین آنها در این کشور عربی است.

پارک آبی

پارک آبی اصلی ترین پارک مضمونی آبی در قطر در منطقه ابو نخلا دوحه واقع شده است. طرح و اجرای نقشه این پارک بوسیله شرکت اکوا مسترز قبرس انجام گرفته است و مدیریت عملیات اجرایی آن بوسیله شرکتی که مقر آن در کویت است انجام گرقته است. این شرکت مسوول راه اندازی پارک های موضوعی در 15 سال گذشته دراکثر کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

پارک اسپایر

این واحه سبز پهناور نزدیک میدان ویلاژیو و حایات از مراکز خرید معروف دوحه در منطقه اسپایر است. این پارک بزگترین پارک موجود در شهر است که بعنوان یک جاذبه توریستی طبقه بندی نشده است. ولی با این وجود، این پارک یک تضاد عالی نسبت به بیابان های اطراف شهر دارد و جواهری ناب محسوب می گردد که هنگام مسافرت به دوحه باید سری نیز به آن زد.

برج های بارزان

برج های بارزان که در امتداد آسمان شهر کشیده شده است منظرهی عالی برای مشاهده دریا قلمداد می گردد. برج بارزان که پیشتر برای دکلهای دیده بانی استفاده می شدند در شهرداری ام صلال محمد قرار دارند و به شکل تی شکل ساخته شده اند.

جاده ساحلی دوحه

راستا ساحلی شهردوحه بی شک زیباترین منطقه دوحه محسوب می گردد که مملو از منظرههای سبز مهیج و معماری مدرن و تحسین برانگیز است. این راستا کنار ساحل، شامل بلواری است که دو طرف آن با پوشیده از درختان نخل خرما است و دارای جاده ماشین رو دوطرفه نیز می باشد. این راستا به شکل نعل اسب ساخته شده است و طول آن 7 کیلومتر است که در خاتمه به خلیج دوحه و دریا ختم می گردد.

شهر فیلم دوحه

شهر فیلم دوحه یک مرکزهنری معاصر برآمده از یک روستای قدیم عربی این ناحیه است که در پشت یک دره در بیابان شبه جزیره زکریت واقع شده است. شهر فیلم در یکی از سایت های واقعا فوق العاده قطر قرار گرفته است. در حین بازدید از شهر فیلم، گردشگران ممکن است واقعا احساس کنند که در شهر ارواح در غرب آمریکا قدم گذاشته اند. درختان نخل غیرمعمولی که در این شهر وجود دارند منظره بی نظیر بصیری را به بازتماشامایندگان خود عرضه می کنند.

قلعه دوحه

قلعه دوحه یکی از قلعه های نظامی تاریخی در دوحه است. این قلعه که دروسط سوق واقیف دوحه و محل قدیمی شهر واقع شده است در قرن نوزدهم یک ایستگاه پلیس بوده است ولی در حال حاضر جا خود را به یک موزه داده است.

باغ وحش دوحه

باغ وحش دوحه یکی از جالب ترین و مجذوب کننده ترین مکان های تماشای درقطر محسوب می گردد. باغ وحش دوحه در حدود 30 دقیقه از مرکز شهرفاصله دارد و در آن میتوان حیوانات کوچک و بعضی از حیوانات باغ وحشهای سنتی و موجودات بیابانی منطقه را برای تماشا پیدا کرد.

ورزشگاه بین المللی خلیفه

ورزشگاه بین المللی خلیفه که به نام ورزشگاه ملی نیز آن را میشناسند اولین ورزشگاه چند منظوره پادشاهی قطر است که بسیاری از مسابقات داخلی و بین المللی از جمله تورنمنت فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس را به خود دیده است.

خور ال ادید

خورال ادید به عنوان عروس بیابانهای قطر شناخته می گردد و در یک موقعیت استراتژیک در 80 کیلومتری جنوب غربی دوحه واقع شده است. ساحل خور ال ادید بسیار معروف به محیط آرام و ساکتش است که در آن بازدید کنندگان می توانند برای دوری از هرج و مرج زندگی روزمره مفری پیدا کنند و دمی بیاسایند و در راستا جستجو برای خود روحانی شان حرکت کنند.

موزه هنرهای مدرن عرب

موزه هنرهای مدرن عرب در دوحه نخستین تشکیلات از این نوع در دنیا محسوب می گردد که آرشیوهای ارزشمند هنری از سراسر دنیا را در خود جای داده است. این موزه برای ایجاد فضایی ترغیب کننده برای تبادل نظر و تحصیل در خصوص هنر مدرن و معاصر بوجود امده است. بعلاوه به عنوان بستری برای مطرح شدن هنرمندان در کشورهای عربی و فراتر از آن استفاده می گردد.

موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای معاصر دوحه اولین از نوع خود در خلیج فارس با گنجایش بیش از 147،000 متر مربع است که گویای رویای سازندگان این موزه و تصویرگر اهداف آینده از ساخت این مجوعه بزرگ بوده است.

غواصی

قطر کشوری است که از سه طرف به دریا منتهی می گردد و بدین لحاظ غواصی در آبهای ساحلی آن از جمله ورزشهایی است که بسیار هوادار دارد و افراد در گروههای سنی مختلف در این شبه جزیره به آن روی خوش نشان می دهند. به دو علت غواصی افراد زیادی را به این کشو سوق می دهد: اول، بعلت وجود لاک پشت هایی است که بومی آبهای گرم خلیج فارس می باشند و دوم، کمپین هایی است که حیات موجودات آبزی را در این کشور مورد توجه و حمایت خود قرار می دهد.

موزه شیخ فیصل بن قاسم التانی

این موزه از جمله موزه های منحصر به فرد در خاورمیانه است که مجموعه گرانقدر گردآوری شده در آن برای علاقه مندان به موضوعات فرهنگی، تاریخ، ماجراجویی و هنرهمواره چیزی برای سرگرم شدن دارد. درضمن، این موزه ازجمله بزرگترین موزه های خصوصی در دنیا است و ارزش حداقل یک بار تماشا را دارد.

منبع: onlineqatar.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2037

به "تور دوحه: دوحه قطر، کشوری کوچک با جاذبه های بسیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: دوحه قطر، کشوری کوچک با جاذبه های بسیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید