جزئیات نو از ریزش ساختمان متروپل، هر لحظه احتمال ریزش ساختمان وجود دارد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران، کوروش خواجوی در باره آخرین شرایط ساختمان متروپل اظهار کرد: در حال حاضر در محل حادثه ریزش ساختمان متروپل هستیم و شرایط این سازه چندان مناسب نیست.

جزئیات نو از ریزش ساختمان متروپل، هر لحظه احتمال ریزش ساختمان وجود دارد

وی در گفت وگو با تسنیم اضافه نمود: از این سازه یک بخش فروریخته و دو بخش دیگر به جامانده است.

وی ادامه داد: 2 بخش به جامانده مانند یک بیمار در حال احتضار است که هر لحظه احتمال مرگ آن یعنی ریزش وجود دارد.

وی با تاکید بر این که تدابیر لازم برای ریزش احتمالی کل سازه متروپل اندیشیده شده است، توضیح داد: هنوز در رابطه با تخریب سازه تصمیم گیری نشده است.

عملیات جست و جوی زیر آوارماندگان متروپل آبادان امشب خاتمه می یابد

محمد حسن نامی رئیس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور گفت: با توجه به حساسیت نشان ندادن دستگاه ها و سگ های زنده یاب احتمال می رود شمار حبس شدگان زیر آوار خیلی کم شده باشد.

وی با بیان اینکه هر لحظه امکان ریزش ساختمان وجود دارد، به فارس گفت: تمام ساختمان های محدوده شعاع 150 متری متروپل آبادان بیمه شده اند و هم فروشگاه ها و منازل تخلیه و تعدادی از منازل مسکونی خریداری شد تا در صورت تخریب شدن خطری نداشته باشد.

نامی اضافه نمود: پس از خاتمه فرایند تخریب ساختمان 10 طبقه آبادان صاحبان املاک آن محدوده می توانند با مراجعه به بیمه خسارت تخریب ملک خود را دریافت نمایند.

آزمایش DNA هویت جسد مالک متروپل را تایید کرد

صادق جعفری چگنی اظهار کرد: پیش از این نیز جسد به وسیله خانواده متوفی شناسایی و اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی استان به وسیله انگشت نگاری، هویت وی را تایید نموده بود؛ اما باتوجه به اینکه آزمایش DNA یک از معتبرترین روش های تشخیص هویت افراد است، جسد برای آزمایش ژنتیک به پزشکی قانونی تحویل و نتیجه آزمایش امروز اعلام شد.

وی درباره سایر جانباختگان حادثه نیز اضافه نمود: اجساد سایر جانباختگان حادثه نیز جهت آنالیز و تایید هویت به پزشکی قانونی انتقال داده شد و اقدامات قانونی در این خصوص صورت گرفته است.

جعفری چگنی گفت: بعلاوه تیمی از پزشکان اداره پزشکی قانونی استان جهت پیگیری امور مصدومان حادثه بر بالین آن ها حاضر و اقدامات قانونی لازم را انجام دادند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2175

به "جزئیات نو از ریزش ساختمان متروپل، هر لحظه احتمال ریزش ساختمان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نو از ریزش ساختمان متروپل، هر لحظه احتمال ریزش ساختمان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید