تمیز کردن سرویس بهداشتی در کمترین زمان

به گزارش مجله کارنیکان، سرویس بهداشتی یکی از بخش های خانه است که نظافت آن اهمیت ویژه ای دارد و باید به طور مرتب تمیز گردد.

تمیز کردن سرویس بهداشتی در کمترین زمان

شست وشوی سرویس بهداشتی به خصوص اگر مدت زیادی تمیز نشده باشد، زمان زیادی از شما می گیرد. تمیز کردن سرویس بهداشتی یکی از تمیزکاری های روزانه در منازل است؛ زیرا محل تجمع میکروب های زیادی است و تمیز کردن هر روزه آن لازم است تا جرم و رسوب نگیرد. اما اگر به هر دلیلی سرویس بهداشتی شما جرم گرفته و خواستار شست وشوی سریع آن در کمترین زمان ممکن هستید، در این مطلب خبرنگاران برای شما چند پیشنهاد داریم.

استفاده از شوینده های شیمیایی

تقریبا روش کار همه شوینده های شیمیایی و جرم گیرها به این صورت است که باید شوینده را در محل مورد نظر بریزید و بگذارید که محلول حداقل 15 دقیقه روی محل باقی بماند و پس از گذشت این مدت اقدام به شست وشوی محیط کنید. بیشتر شوینده ها و جرم گیرها قوی هستند و می توانند به سرعت سرویس بهداشتی شما را تمیز نمایند. مواد قوی این شوینده ها می تواند به سرعت لکه ها و جرم های زرد رنگ را پاک کند؛ اما حواستان باشد حین مصرف آن ها دستکش و ماسک بپوشید و حتما پنجره محیط را باز نموده یا تهویه را روشن کنید. تماس این مواد با پوست و تنفس بخارهای ایجاد شده توسط آن ها برای انسان مضر است.

شستن سرویس بهداشتی با جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از موادی است که می تواند به سرعت جرم و رسوب روی سرامیک ها و سرویس بهداشتی را تمیز کند. این ماده بسیار بی خطر است و می تواند حتی شیرآلات شما را نیز حسابی برق بیندازد. بنابراین برای برطرف جرم و رسوب در ریختن جوش شیرین روی سطوح دست و دل بازی کنید و با فرچه زمین را بسایید تا برق بیفتد.

تمیز کردن سرویس بهداشتی با سرکه

می توانید در کنار جوش شیرین، از سرکه نیز برای تمیز کردن سرویس بهداشتی خود بهره ببرید. همان گونه که این ترکیب را در بسیاری از موارد مانند تمیز کردن سینک ظرفشویی نیز استفاده می کنید، می توانید آن را برای شستن سرویس بهداشتی نیز به کار بگیرید. برای این کار بهتر است که نصف پیمانه سرکه و یک چهارم پیمانه جوش شیرین را داخل نصف گالن (دو لیتر) آب مخلوط کنید. آن را داخل کاسه توالت ریخته و یک ساعت قبل از کشیدن سیفون صبر کنید. اگر بنا به دلایلی عجله دارید، پس از یک ربع سطح را فرچه کشیده و با آب سرد بشویید.

شست وشوی سرویس بهداشتی با نوشابه

حتما شما نیز شنیده اید که می گویند ریختن نوشابه در توالت می تواند به تمیزکاری سریع آن یاری کند. در واقع اگر نوشابه در دسترس داشتید و برای تمیز کردن سرویس بهداشتی وقت تنگ بود، بهتر است آن را در توالت خود خالی کنید! همچنین نوشابه می تواند گرفتگی لوله ها را نیز باز کند. برای این کار بهتر است که نوشابه سیاه را به سمت لکه ها و داخل خود کاسه توالت بریزید. ضمناً اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، بگذارید نوشابه یک ساعت بماند. نوشابه دارای خواص اسیدی است و می تواند به راحتی لکه ها را پاک کند.

تمیزکاری با خمیر دندان

خمیر دندان و دهانشویه نیز از دیگر مواردی هستند که می توانند در تمیز کردن سرویس بهداشتی شما به کار آیند. اگر قرار است مهمان بیاید و هیچ کدام از موارد بالا را ندارید، کافی است اندکی دهانشویه یا خمیر دندان روی زمین دستشویی بریزید و با فرچه رویش بکشید. خمیر دندان و دهانشویه می توانند در نقش ضدعفونی نماینده قوی عمل نمایند و جرم ها و لکه ها را پاک نمایند. همچنین می توانید مقداری آب در لگن ریخته و دهانشویه و خمیر دندان را داخل آن بریزید؛ سپس لگن آب را روی زمین سرازیر کنید و بگذارید حداقل نیم ساعت خیس بخورد. پس از گذشت این زمان می توانید با یک فرچه مناسب آلودگی و جرم ها را به راحتی از بین ببرید و با آب تمام سطح دستشویی را بشویید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش های تمیز کردن سرامیک، تمیز کردن کفپوش سرامیک را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 776

به "تمیز کردن سرویس بهداشتی در کمترین زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن سرویس بهداشتی در کمترین زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید