تمام احتمالات یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش مجله کارنیکان، افزایش تیم های لیگ قهرمانان آسیا باعث شده که معادلات صعود به مرحله حذفی این رقابت ها پیچیده شود که در این گزارش به بررسی نحوه صعود تیم ها به مرحله حذفی پرداخته ایم.

تمام احتمالات یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا با 40 تیمی کردن رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از امسال، صعود تیم ها به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها را تا روز پایانی نامعین کرده است و هر تیم برای حل معادله صعودش یا باید صدرنشین گروهش شود و با خیال راحت به مرحله حذفی برسد یا دوم گروهش شود و منتظر رقم خوردن نتایج تمامی گروه ها شود تا به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

حال مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به روز آخرش رسیده و با انجام بازی های گروه های A و C پرونده این مرحله بسته می شود.

در این گزارش می خواهیم معمای تقابل تیم ها در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را حل کنیم.

در حال حاضر می توان به قطعیت گفت صعود تیم های الشارجه امارات، النصر عربستان و پرسپولیس ایران به عنوان صدرنشینان گروه B، D و E و الوحده امارات به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم گروه ها قطعی شده است.

از طرفی از بین دیگر تیم های دوم، السد قطر با 10 امتیاز و تفاضل گل 2+ امید چندانی به صعود از مرحله گروهی ندارد ولی تراکتور با 10 امتیاز و تفاضل گل 3+ به صعود از مرحله گروهی امیدوار است و باید منتظر نتایج روز آخر این مرحله باشد.

در این گزارش باتوجه به شانس بالای استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان برای صعود به مرحله حذفی(هر دو قبل از بازی های امشب 10 امتیازی هستند)، فرض ابتدایی را بر مبنای نتایج این گروه قرار می دهیم. در ادامه خواهیم دید که استقلال تنها در صورت پیروزی در دیدار پایانی اش مقابل الشرطه به مرحله حذفی صعود می کند و احتمال رویارویی پرسپولیس و تراکتور از پرسپولیس و استقلال بیشتر است.

در ادامه این گزارش احتمالات دیدارهای مرحله حذفی آمده است:

صعود تیم دوم گروه A به عنوان دومین تیم برتر دوم

استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان (هر دو 10 امتیازی با تفاضل گل های 3+ و 4+) در بازی آخرشان باید به ترتیب به مصاف AGMK ازبکستان و شباب الاهلی امارات بروند و فرض اول در صورتی رقم می خورد که:

1. استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان در بازی هایشان برنده شوند یا مساوی کنند. (رده بندی پایانی: استقلال تاجیکستان، الهلال)

2. استقلال تاجیکستان برنده شود یا مساوی کند و الهلال با اختلاف یک گل شکست بخورد. (رده بندی پایانی: استقلال، الهلال)

3. الهلال برنده شود و استقلال تاجیکستان مساوی کند. (رده بندی پایانی: الهلال، استقلال)

4. استقلال تاجیکستان با هر نتیجه ای و الهلال با اختلاف یک گل شکست بخورند. (رده بندی پایانی: استقلال، الهلال)

در این فرض استقلال تاجیکستان به احتمال 75 درصد صدرنشین گروه A می شود. حال به سراغ نتایج گروه C می رویم که در این گروه استقلال ایران به مصاف الشرطه عراق و الدحیل قطر به مصاف الاهلی عربستان می رود. احتمالات این گروه به شرح زیر است:

1. پیروزی استقلال ایران و الدحیل قطر (رده بندی پایانی: الدحیل، استقلال): استقلال به عنوان آخرین تیم برتر دوم صعود می کند.

در نتیجه برترین تیم های دوم از گروه های A، C و E هستند و بازی های مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

استقلال تاجیکستان (الهلال عربستان) - استقلال ایران

الشارجه امارات - الوحده امارات

پرسپولیس ایران - الدحیل قطر

النصر عربستان - الهلال عربستان (استقلال تاجیکستان)

2. پیروزی استقلال ایران و الاهلی عربستان (رده بندی پایانی: استقلال، الاهلی): در این صورت الاهلی با 11 امتیاز به عنوان سومین تیم برتر صعود می کند تا برترین تیم های دوم از گروه های A، C و E باشد که بازیهای یک هشتم به شرح زیر می شود:

استقلال تاجیکستان (الهلال عربستان) - الاهلی عربستان

الشارجه امارات - الوحده امارات

پرسپولیس ایران - استقلال ایران

النصر عربستان - الهلال عربستان (استقلال تاجیکستان)

3. پیروزی استقلال ایران و تساوی الدحیل - الاهلی (رده بندی: استقلال، الدحیل): استقلال به عنوان صدرنشین صعود می کند ولی الدحیل با 9 امتیاز نمی تواند در بین برترین تیم های دوم قرار بگیرد و این سه تیم از گروه های A، B و E انتخاب می شوند تا تراکتور ایران هم صعود کند که در این صورت بازیهای مرحله بعد به ترتیب زیر می شود:

استقلال تاجیکستان (الهلال عربستان) - پرسپولیس ایران

الشارجه امارات - الوحده امارات

استقلال ایران - الهلال عربستان (استقلال تاجیکستان)

النصر عربستان - تراکتور ایران

4. تساوی یا برد الدحیل و شکست یا تساوی استقلال: در این صورت فقط الدحیل صعود می کند و استقلال هم حذف شده است. همچنین تیم های دوم گروه های A، B و E به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند.

استقلال تاجیکستان (الهلال عربستان) - پرسپولیس ایران

الشارجه امارات - الوحده امارات

الدحیل قطر - الهلال عربستان (استقلال تاجیکستان)

النصر عربستان - تراکتور ایران

5. برد الاهلی و شکست یا تساوی استقلال: در این صورت الاهلی به عنوان تیم نخست صعود می کند و تیم دوم گروه (الدحیل یا استقلال) با 9 امتیاز به مرحله بعد صعود نمی کند، در نتیجه تیم های دوم گروه های A، B و E به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند و بازی ها به شرح زیر است:

استقلال تاجیکستان (الهلال عربستان) - پرسپولیس ایران

الشارجه امارات - الوحده امارات

الاهلی عربستان - الهلال عربستان (استقلال تاجیکستان)

النصر عربستان - تراکتور ایران

تیم دوم گروه A جزو برترین تیم های دوم نباشد

اگر استقلال تاجیکستان شکست بخورد یا الهلال با اختلاف بیش از یک گل امشب بازنده شود، در این حالت فقط صدرنشین گروه A به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود می کند و در صورت وقوع، اتفاقات زیر رخ می دهد:

1. برد یا تساوی الهلال و شکست استقلال تاجیکستان (رده بندی نهایی: الهلال، استقلال)

2. شکست الهلال با اختلاف بیش از یک گل (رده بندی: استقلال، الهلال)

بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان باتوجه به نتایج گروه C به شرح زیر معین می شود:

1. پیروزی استقلال ایران و الدحیل قطر (رده بندی پایانی: الدحیل، استقلال): استقلال به عنوان آخرین تیم برتر دوم صعود می کند. در نتیجه برترین تیم های دوم از گروه های B، C و E هستند و بازی های مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:

استقلال تاجیکستان (الهلال) - استقلال ایران

الشارجه - پرسپولیس

الدحیل - الوحده

النصر - تراکتور

2. پیروزی استقلال ایران و الاهلی عربستان (رده بندی پایانی: استقلال، الاهلی): در این صورت الاهلی با 11 امتیاز به عنوان سومین تیم برتر صعود می کند تا برترین تیم های دوم از گروه های B، C و E باشد.

استقلال تاجیکستان (الهلال) - الاهلی

الشارجه - پرسپولیس

استقلال - الوحده

النصر - تراکتور

3. پیروزی استقلال ایران و تساوی الدحیل - الاهلی (رده بندی: استقلال، الدحیل): استقلال به عنوان صدرنشین صعود می کند ولی الدحیل با 9 امتیاز نمی تواند در بین برترین تیم های دوم قرار بگیرد و این سه تیم از گروه های B، D و E انتخاب می شوند تا تراکتور ایران هم صعود کند.

استقلال تاجیکستان (الهلال) - السد

الشارجه - النصر

استقلال - الوحده

پرسپولیس - تراکتور

4. تساوی یا برد الدحیل و شکست یا تساوی استقلال: در این صورت فقط الدحیل صعود می کند و استقلال هم حذف شده است. همچنین تیم های دوم گروه های B، D و E به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند.

استقلال تاجیکستان (الهلال) - السد

الشارجه - النصر

الدحیل - الوحده

پرسپولیس - تراکتور

5. برد الاهلی و شکست یا تساوی استقلال: در این صورت الاهلی به عنوان تیم نخست صعود می کند و تیم دوم گروه (الدحیل یا استقلال) با 9 امتیاز به مرحله بعد صعود نمی کند، در نتیجه تیم های دوم گروه های B، D و E به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند و بازی ها به شرح زیر است:

استقلال تاجیکستان (الهلال) - السد

الشارجه - النصر

الاهلی - الوحده

پرسپولیس - تراکتور

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1719

به "تمام احتمالات یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام احتمالات یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید