تزریق ژل و بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟

به گزارش مجله کارنیکان، متخصص پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره ممنوعیت تزریق ژل و بوتاکس برای بعضی افراد، توضیحاتی داد.

تزریق ژل و بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟

به گزارش مهر، مهدی قیصری گفت: زنان باردار، مادران شیرده، افرادی که بیماری های التهابی داخلی دارند، کسانی که داروهایی مصرف می نمایند که احتمال خونریزی را در آنها زیاد می نماید و یا احتمال واکنش های حساسیتی را بیشتر می نماید و افرادی که سابقه حساسیت قبلی به این مواد دارند، منع تزریق دارند.

وی تاکید نمود: تزریقات زیبایی در بچه ها و افراد زیر 18 سال آنالیز نشده و عارضه های آن در این گروه سنی نیز تعیین نیست، بنابراین توصیه می گردد در افراد زیر 18 سال این تزریق صورت نگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه پزشک تزریق نماینده ژل یا فیلر حتماً باید با نقاط قابل تزریق آشنا باشد، افزود: متخصصان کاملاً با عمق تزریق و نواحی و نقاطی که احتمال خطر تزریق در آن وجود دارد آشنا هستند، بنابراین اگر قصد انجام هر تزریقی برای جوان سازی و یا زیباسازی دارید حتماً به متخصصانی که تجربه و دانش کافی دارند مراجعه کنید.

وی ضمن ابراز تأسف از افزایش مراکز غیراستاندارد برای انجام اعمال زیبایی اظهار داشت: بسیاری از افراد تنها به فکر زیباسازی آنی هستند، حتی حاضرند مواد غیر استانداردی مثل کپسول های ویتامین E که در واقع یک نوع ماده روغنی است را به پوست خود تزریق نمایند، متأسفانه این مواد عوارض بسیار زیاد وحشتناکی را بعد از تزریق برای فرد رقم خواهد زد.

قیصری درباره تزریقاتی که در سایر نقاط بدن مثل سینه و باسن انجام می گردد نیز هشدار داد: معمولاً سینه و باسن از مناطقی هستند که بعضی خواستار حجم دهی بیشتر در این نواحی هستند.

وی ادامه داد: تزریقات چربی در سایر نواحی بدن اگر به صورت درست و به وسیله فرد متخصص انجام گردد می تواند کارایی خود را داشته باشد ولی نکته مهم این است که در این نواحی چون حجم تزریق بالا است، اگر مواد غیر استاندارد بهره ببرید با عوارضی مثل نکروز یا بدشکلی دائمی بافت همراه خواهد بود.

قیصری با اشاره به اینکه عفونت، تورم و ایجاد ابسه از عوارض تزریق با مواد غیر استاندارد و در مراکز نامعتبر است، اظهار داشت: در این موارد باید هر چه سریع تر برای خارج کردن این مواد از بدن به متخصص مراجعه گردد.

وی هشدار داد: عفونت هایی که در پی تزریق اشتباه و با مواد غیراستاندارد انجام می گردد، به راحتی وارد جریان خون شده و می تواند کشنده نیز باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2378

به "تزریق ژل و بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق ژل و بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید