ترخیص 120 دستگاه آمبولانس پیشرفته از بندر شهید باهنر

به گزارش مجله کارنیکان، ناظر گمرکات هرمزگان از ترخیص120 دستگاه آمبولانس وارداتی با تجهیزات پیشرفته و ارسال به نقاط مختلف کشور از بندر شهید باهنر بندرعباس اطلاع داد.

ترخیص 120 دستگاه آمبولانس پیشرفته از بندر شهید باهنر
  • مجله اورژانس

به گزارش فارس از بندرعباس، حسین سعیدی در این خصوص گفت: به منظور تسهیل در خدمات رسانی به مردم در نقاط صعب العبور، سخت گذر و سیل زده کشور، وزارت بهداشت، 400 دستگاه آمبولانس را از یکی از کشورهای اروپایی وارد کرد.

وی با بیان اینکه این آمبولانس ها از اواخر سال گذشته به گمرک استان هرمزگان اظهار شد، اضافه کرد: 120 دستگاه از آن ها مجوزهای قانونی و ترخیص از گمرک را اخذ کردند.

ناظر گمرکات هرمزگان همچنین به وجود 280 دستگاه آمبولانس دیگر در بندر شهید باهنر بندرعباس اشاره و توضیح داد: وزارت بهداشت در صورت اخذ مجوزهای خروج، می تواند این تعداد آمبولانس را از گمرک بندرشهید باهنر ترخیص کند.

مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس نیز با اشاره به مشخصات این آمولانس ها ابراز داشت: آمبولانس های مزبور دارای دو دیفرانسیل و با یاری های قوی بوده که به نام آمبولانس های اسپرنتر شناخته می شوند.

مهدی رضائی اعلام کرد: این آمبولانس ها 15 سانتی متر نسبت به آمبولانس های فعلی در ایران بلندتر بوده و برای عبور از مناطق سخت گذر کاربرد دارد.

نماینده وزارت بهداشت در گمرکات کشور در زمان ترخیص این آمبولانس ها گفت: این آمبولانس ها که هر یک از آنها با هزینه 96 هزار یورو و با ارز دولتی خریداری شده، با توجه به احتیاج استان ها، به تمام نقاط کشور و دانشگاه های علوم پرشکی ارسال می گردد.

احمد ناظمی با بیان اینکه سهمیه استان های سیل زده برای دریافت این آمبولانس ها بیشتر است، اضافه کرد: به استان هایی مانند خوزستان 5 و لرستان 7 دستگاه آمبولانس تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آمبولانس ها با تجهیزات کامل پزشکی مانند یک بیمارستان کوچک هستن، گفت: در این آمبولانس ها می توان در آن ها عمل جراحی کوتاه و احیای قلبی را انجام داد. برای نخستین بار وارد شده و نمونه چنین آمبولانس هایی در کشور وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 97

به "ترخیص 120 دستگاه آمبولانس پیشرفته از بندر شهید باهنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترخیص 120 دستگاه آمبولانس پیشرفته از بندر شهید باهنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید