ترامپ: ماده 230 قانون حمایت از ارتباطات باید لغو گردد

به گزارش مجله کارنیکان، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا تاکید نمود، لایحه قانون اختیارات دفاع ملی 740 میلیارد دلاری را وتو می نماید مگر آنکه این لایحه شامل برنامه ای برای حذف یکی از قوانین فدرال که از شرکت های تکنولوژی همچون فیس بوک و توییتر حمایت می نماید، باشد.

ترامپ: ماده 230 قانون حمایت از ارتباطات باید لغو گردد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا اواخر روز سه شنبه در توییتی نوشت: اگر ماده 230 خطرناک و ناعادلانه از لایحه قانون اختیارات دفاع ملی به طور کامل حذف نگردد، مجبور خواهم شد بدون چون و چرا آن را وتو کنم.

ماده 230 موسوم به قانون شایستگی ارتباطات از شرکت های تکنولوژی از مسئولیت پذیری در قبال محتوای ارسال شده توسط کاربران محافظت می نماید و از سوی دونالد ترامپ و قانون گذاران جمهوری خواه مورد حمله قرار گرفته است؛ افرادی که از تصمیمات تعدیل محتوای پلتفورم های اینترنتی انتقاد و آنها را به خفه کردن صدای محافظه کاران متهم نموده اند.

انجمن اینترنت که شامل فیس بوک، سایت آمازون، گوگل و توییتر می باشد، از این تصمیم ترامپ به شدت انتقاد کرد.

انجمن اینترنت اعلام نمود: حذف ماده 230 به تنهایی تهدیدی برای امنیت ملی است. این قانون به پلتفورم های آنلاین این اجازه را می دهد تا محتواهای مضر و خطرناک از جمله محتواهای تروریستی و گمراه نماینده را حذف نمایند.

قانون اختیارات دفاع ملی سیاست های وزارت دفاع را مشخص می نماید. این قانون شش دهه است که به طور سالانه تصویب شده و یکی از چند قانونی است که به عنوان قوانینی که باید تصویب شوند، شناخته می گردد چرا که این قانون مسائل بسیاری از افزایش حقوق نیروها گرفته تا تعداد هواپیمایی که باید خریداری شوند یا بهترین راه رقابت با رقبایی چون روسیه و چین را در بر می گیرد.

نمایندگان کنگره درباره اینکه ترامپ واقعا این قانون را وتو کند، ابراز شک و تردید نموده اند. دموکرات ها با حذف ماده 230 موافقت نمی نمایند چرا که این قانون 24 ساله حفاظت حیاتی و مهمی را برای شرکت های رسانه های اجتماعی فراهم می نماید.

نمایندگان کنگره گفتند تهدید ترامپ احتمالا بخشی از تلاشی برای اعمال یک سری اصلاحات در ماده 230 و گنجاندن آنها در این لایحه دفاعی است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1272

به "ترامپ: ماده 230 قانون حمایت از ارتباطات باید لغو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: ماده 230 قانون حمایت از ارتباطات باید لغو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید