برترین سواحل مالزی

به گزارش مجله کارنیکان، قرار گرفتن در کنار کشورهایی همچون تایلند و اندونزی سبب شده تا سواحل مالزی چندان مورد توجه قرار نگیرند. با این حال، مالزی نیز همچون کشورهای همسایه خود دارای سواحلی بسیار زیبا است که می توانند مقاصد بسیار خوبی برای ساحل گردی و گذراندن تعطیلات باشند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین سواحل مالزی بپردازیم.

برترین سواحل مالزی

10. جزیره سیپادان

Sipadan Island

جزیره سیپادان (Sipadan Island) چه در خشکی و چه در زیر آب مقصدی بسیار زیبا است که در میان دریای سلبس (Celebes Sea) در شرق استان صباح مالزی واقع شده است. این جزیره دارای آب های گرمسیری و شفافی است و وجود صخره های مرجانی در اطراف آن نیز سبب شده تا به مقصد بسیار برجسته ای برای غواصی تبدیل گردد. در این صخره های مرجانی، لاکپشت، سفره ماهی، کوسه های سرچکشی و کوسه نهنگ ها زندگی می نمایند و بازدید از حیات وحش آنجا می تواند تجربه ای ماندگار باشد.

9. ساحل مرجانی پانگکور

Coral Beach, Pangkor

ساحل مرجانی جزیره پانگکور (Coral Beach, Pangkor) یکی از جاذبه های اصلی استان پراک (Perak) در خط ساحلی غربی مالزی محسوب می گردد. جزیره پانگکور سرشار از مکان های تاریخی است که از جمله آن ها می توان به یک قلعه هلندی با قدمتی چند صد ساله تا شواهدی از ساکنین چینی در معبد فو لین کونگ تائوئیست (Fu Lin Kong Taoist) اشاره نمود. این جزیره یک مقصد گردشگری پررفت وآمد در منطقه محسوب می گردد و بازدید از آن باید در برنامه شما قرار داشته باشد. جدای از آثار تاریخی، سواحل جزیره پانگکور نیز بسیار زیبا و تماشایی هستند و ساحل مرجانی نیز یکی از برترین ها به شمار می رود.

8. جزیره ماتاکینگ

Mataking Island, Sabah

جزیره ماتاکینگ (Mataking Island) یکی دیگر از جزیره های گرمسیری و تماشایی ای است که در خارج از خط ساحلی شرقی استان صباح در بورنئو مالزی واقع شده است. این جزیره به وسیله یک باریکه شنی به جزیره کوچک تری به نام Pulau Mataking Kecil متصل است و به راحتی می توان بین دو جزیره و سواحل بسیار زیبا و تماشایی آن ها رفت و آمد کرد. مکان های بسیار خوبی نیز برای غواصی و گردش در میان حیات وحش دریایی در آب های اطراف این جزیره وجود دارد.

7. ساحل لانگ

Long Beach, Perhentian Kecil

جزایر پرهنتیان (Perhentian) در خارج از خط ساحلی شمال شرقی سرزمین اصلی مالزی، برای زیبایی بسیار زیاد خود شناخته می شوند و احتمالا مشهورترین مقاصد تفریحی ساحلی در کل مالزی هستند. جزیره کوچک تر از بین دو جزیره اصلی، پرهنتیان کسیل (Perhentian Kecil) نام دارد که بیشتر در میان طبیعت گردان محبوبیت دارد. یکی از برترین سواحل این جزیره نیز ساحل لانگ (Long Beach) است. جزیره دیگر نیز پرهنتیان بسار (Perhentian Besar) نام دارد که مملو از تفرجگاه های لوکس است.

6. ساحل جوارا

Juara Beach, Tioman

جزیره تیومان (Tioman)، جزیره گرمسیری نسبتا بزرگی است که در شرق مالزی واقع شده است و پوشیده از جنگل های متراکم است و در نقاط مختلف آن نیز می توان سواحلی فوق العاده را مشاهده کرد که یکی از برترین موارد آن نیز ساحل جوارا (Juara Beach) نام دارد. دورافتاده بودن این ساحل سبب شده تا طبیعت آن بکر و زیبا باقی بماند و گردشگران بتوانند تجربه ای خارق العاده را کسب نمایند.

5. جزیره مانوکان

Manukan Island, Sabah

جزیره مانوکان (Manukan Island) یکی دیگر از جزایر استان صباح است که جزیره ای بسیار شلوغ به شمار می رود و دلیل آن نزدیکی به مرکز استان است. این جزیره درون محدوده پارک ملی تونکو عبدالرحمان (Tunku Abdul Rahman National Park) قرار گرفته است که در سال 1974 میلادی تاسیس شد و اولین پارک ملی دریایی در مالزی محسوب می گردد. از همین رو، مکان های بسیار خوبی برای غواصی و تماشای حیات وحش زیر دریا در این جزیره وجود دارند.

4. جزیره کاپاس

Kapas Island, Terengganu

جزیره کاپاس (Kapas Island) همچون تکه ای از بهشت به نظر می رسد و سواحل آن نیز همچون تصاویری خیالی هستند. این سواحل شامل شن هایی نرم و سفید، درختان نخل و آب هایی بسیار شفاف است که به مقاصدی عالی برای گردشگری تبدیل شده اند. در فاصله کوتاهی از خط ساحلی جزیره کاپاس نیز می توان شهر مارانگ (Marang) را مشاهده کرد.

3. جزیره راوا

Rawa Island, Mersing

جزیره راوا (Rawa Island) بخشی از جنوبی ترین استان مالزی است و به راحتی می توان از شهر ساحلی مرسینگ (Mersing) به آن دسترسی داشت. این جزیره مملو از کبوترهای سفید رنگی است که در نقاط مختلف جزیره به تعداد بسیار زیاد دیده می شوند. این جزیره کوچک به بهشتی برای حیات وحش تبدیل شده است و مقصدی عالی برای علاقه مندان به طبیعت محسوب می گردد. در این جزیره هیچ گونه جاده مناسبی وجود ندارد و برای گردش در آنجا باید پیاده روی کرد. یک سمت جزیره دارای سواحلی شنی و سمت دیگر آن نیز پر از صخره های ناهموار است.

2. ساحل پانتای سنانگ

Pantai Cenang, لنکاوی

مقصد اصلی ساحل گردی و جزیره گردی در مالزی، لانگکاوی (لنکاوی) نام دارد که سرشار از سواحل بسیار زیبا، امکانات تفریحی و رفاهی است. ساحل پانتای سنانگ (Pantai Cenang) احتمالا محبوب ترین مقصد برای گردشگران داخلی و خارجی در مالزی است و می تواند تجربه بسیار خوبی از سفر به مالزی را برای شما رقم بزند. جزیره های کوچکی نیز در خارج از خط ساحلی دیده می شوند که می توانند گردش شما را مهیج تر نمایند.

1. پازیر پانجانگ

Pasir Panjang, Redang

یکی از بزرگترین جزیره ها در خارج از سرزمین اصلی مالزی، جزیره ردانگ (Redang) است که در استان شمال شرقی این کشور واقع شده است و بیشتر برای سواحل شنی و آب های شفاف خود مشهور است. این جزیره گرمسیری دارای سواحل زیبایی است که از جمله آن ها می توان به ساحل پازیر پانجانگ (Pasir Panjang) اشاره نمود. این ساحل در پیرامون یک خلیج منحنی شکل قرار گرفته است و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می نماید. در کنار ساحل نیز چندین هتل برای اقامت وجود دارد.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2210

به "برترین سواحل مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سواحل مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید