بزرگترین اجتماع ربات ها در ایران!، عکس

به گزارش مجله کارنیکان، دهمین دوره مسابقات بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران در حال برگزاری است؛ در این دوره از مسابقات که در سالن ملل نمایشگاه بین المللی آفتاب در حال برگزاری است، تیم های در لیگ های خودروهای خودران، نوآوری، شبیه سازی خودروهای خودران، خانه هوشمند، جنگنده هوشمند، ربات های امداد و مدیریت بحران، ربات های ورزشی، ماموریت غیر ممکن و ربات های پرنده در حال رقابت هستند.

بزرگترین اجتماع ربات ها در ایران!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، هدف از برگزاری مسابقه خودروهای خودران فیرا، تشویق محققان به توسعه و فعالیت در این زمینه است؛ این مسابقات در دو بخش محیط شهری و سرعت برگزار می گردد که در بخش سرعت هدف طی مسیر مسابقه با حداکثر سرعت ممکن به صورت خودران، عبور از نقاط معین و عدم برخورد با موانع است. در بخش درون شهری، خودروی شبیه سازی شده باید بدون دخالت کاربر با استفاده از علائم هدایت و رانندگی نصب شده در کنار خیابان ها مسیر معینی را به صورت صحیح و بدون برخورد با موانع دنبال نموده و به مقصد برسند.

لیگ شبیه سازی خودروهای خودران نیز در کنار سایر لیگ های در این دوره از مسابقات شرکت داشته اند.

دهمین دوره مسابقات لیگ خودروهای خودران

دهمین دوره مسابقات لیگ خودروهای خودران

دهمین دوره مسابقات لیگ خودروهای خودران

دهمین دوره مسابقات لیگ خودروهای خودران

نوآوری، یکی دیگر از لیگ های در حال برگزاری در این دوره از مسابقات است؛ بنابر تعریف فیرا در این لیگ شرکت کنندگان باید به این موضوع فکر کنند که امروزه با پیشرفت اینترنت و فعالیت های استارت آپ ها در فضای مجازی روش های متنوع و نوینی برای جلب نظر سرمایه گذاران و شرکت ها وجود دارد و شرکت کنندگان در فضای این لیگ باید فرض کنند که قرار است با افرادی آشنا شوند که روی ایده های آن ها سرمایه گذاری کنند. موضوعات دارای اولویت برای فیرا در این لیگ آب؛ انرژی و محیط زیست، معدن، صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی، سلامت و تجهیزات پزشکی است.

دهمین دوره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران

تیم ها بعلاوه در لیگ شبیه ساز خانه هوشمند به رقابت می پردازند؛ در لیگ خانه هوشمند فیرا، هدف اصلی مدیریت یک خانه هوشمند در محیط شبیه سازی شده است. سرور شبیه ساز به مانند یک هاب اصلی تمامی بخش های یک خانه هوشمند را کنترل می نماید و علاوه بر هوشمندی در انجام عملیات، مصرف انرژی را به حداقل می رساند.

دهمین دوره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران

دهمین دوره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران

لیگ امداد و مدیریت بحران (Disaster Relief Challenge, DRC) نیز که یک لیگ دانش آموزی است، در دو رده زیر 14 سال و زیر 19 سال در دهمین دوره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران، برگزار می گردد. طراحی این لیگ برای دانش آموزانی است که قصد ورود به فضای واقعی تر و کاربردی تری را دارند. این لیگ در حین سادگی جذابیت های ویژه ای دارد. قوانین این لیگ به صورت دنیای بوده و برگزیدگان این لیگ می توانند دستاوردهای خود را در عرصه دنیای با سایر دانش آموزان دنیا به رقابت بگذارند.

لیگ ربات های ورزشی نیز در کنار دیگر لیگ ها در این دوره از مسابقات حضور دارد؛ هدف از لیگ ربات های ورزشی، ورود دانش آموزان علاقمند به رباتیک به فضای رباتیک پیشرفته است. این لیگ شباهت زیادی به ربات مسیریاب دارد. قوانین این لیگ طوری طراحی شده که دانش آموزان پس از ساخت ربات مسیریاب، با افزایش دانش و آگاهی خود بتوانند در این لیگ شرکت کنند. این لیگ در دو رده زیر 14 سال و زیر 19 سال برگزار می گردد.

دهمین دوره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی رباتیک و فیراکاپ ایران

در مورد لیگ ماموریت غیرممکن نیز باید گفت که این لیگ در دو زیربخش مقدماتی (Primery) و پیشرفته (Secondary) برگزار می گردد. هدف هر دو زیربخش، آن است که شرکت کنندگان در محل مسابقات به طورکامل مراحل ساخت یک ربات را بدون استفاده از قطعات پیش ساخته طی کنند. تفاوت دو زیربخش مقدماتی و پیشرفته تنها در رده سنی شرکت کنندگان آن ها است.

لیگ جنگنده هوشمند نیز یکی دیگر از لیگ هایی است که در این دوره از مسابقات تیم های آن با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ ربات ها در زمینی دایره ای شکل رقابت می کنند و باید سعی کنند حریف خود را بدون اسیب رساندن به ان از زمین خارج کنند.

لیگ جنگنده هوشمند

لیگ ربات های پرنده فیرا نیز در چهار شکل سرعت ربات های پرنده، شبیه ساز ربات های پرنده سرعت، سرعت ربات های پرنده و ماموریت ربات های پرنده در حال برگزاری است.

لیگ ربات های پرنده

  • وزارت آموزش و پرورش در پی وارد کردن هوش مصنوعی به کتاب های درسی!

  • ذینفعان و مخاطبان مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی چه کسانی هستند؟

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 آذر 1402 بروزرسانی: 2 آذر 1402 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2389

به "بزرگترین اجتماع ربات ها در ایران!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین اجتماع ربات ها در ایران!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید