نمایشگاه مجازی کتاب به افزایش و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاری کرد

به گزارش مجله کارنیکان، به گزارش خبرنگاران ، اسماعیل شفاعی مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دست اندکاران نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سالیان سال به صورت سنتی برگزار می شد و رویداد بسیار مهم و ارزشمندی در سطح کشور و منطقه بود.

نمایشگاه مجازی کتاب به افزایش و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاری کرد

وی اضافه نمود: با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری ما در سطح کشور دچار اختلال شد؛ اما برگزاری نمایشگاه کتاب در بستر فضای مجازی ابتکاری ارزشمند بود.

او در ادامه بیان کرد: به دلیل شرایط مالی موجود در جامعه و به جهت رکودی که ایجاد شده، صنعت نشر کشور ما دچار چالش جدی است و اجرای این نمایشگاه این صنعت را تقویت کرد. نکته دیگر این است که ورود ناشران به فضای مجازی به بهانه حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز امری میمون و مبارک است.

مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی توضیح داد: همچنین برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب در سطح کشور نیز به افزایش و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاری می نماید. میزان کتابی که در این نمایشگاه به فروخته شده است نشان از علاقه مندی مردم جامعه به آثار مکتوب و مبحث کتاب خوانی دارد.

اسماعیل شفاعی با اشاره به این که نمایشگاه مجازی کتاب می تواند در طول سال برگزار گردد، در خاتمه گفت: در مجموع با توجه به شرایط موجود در جامعه، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران تصمیم به جا و شایسته ای بود، همچنین می تواند تجربه ارزشمندی برای سال های بعد باشد و هم این که این ساختار و این شیوه از فروش کتاب پا برجا باقی بماند و درواقع این کالای فرهنگی در فضای مجازی نیز عرضه گردد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن شروع و تا دهم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 1560

به "نمایشگاه مجازی کتاب به افزایش و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب به افزایش و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید