برنامه ریزی برای تبدیل معبد آناهیتا و کاخ خسرو به سایت موزه

به گزارش مجله کارنیکان، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، برنامه ریزی برای تبدیل معبد آناهیتا و کاخ خسرو به سایت موزه صورت می گیرد.

برنامه ریزی برای تبدیل معبد آناهیتا و کاخ خسرو به سایت موزه

محمدرضا سهیلی با اشاره به ارزشمندی محوطه های معبد آناهیتا در کنگاور و کاخ خسرو در قصرشیرین اظهار کرد: این دو محوطه باستانی این پتانسیل را دارند که به سایت موزه تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه تا به امروز کاوش های خوبی در این دو محوطه صورت گرفته، اضافه نمود: سال جاری هم اعتبارات خوبی برای آنها در نظر گرفته شده تا بتوانیم ادامه کاوش ها را در معبد آناهیتا انجام دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه نمود: برای معبد آناهیتا تعاملاتی با بخش خصوصی داشته و امیدوارم بزودی پای کار بیاید تا بتوانیم با محوطه سازی و فراهم کردن زیرساخت بعضی خدمات گردشگری امکان حضور مردم را در این محوطه فراهم کنیم.

وی توضیح داد: برای کاخ خسرو هم مقرر شد از داخل شهر قصرشیرین تا این بنا یک راه دسترسی آسان بوجود آوریم که برای انجام این کار یک زمین هم تملک نموده ایم.

سهیلی با بیان اینکه محوطه سازی و نورپردازی کاخ خسرو در دستور کار است، اظهار داشت: امیدواریم تا خاتمه سال آینده فصل اول تبدیل کاخ خسرو به سایت موزه را به اتمام برسانیم.

به گفته این مسئول، احداث سایت موزه در این دو محوطه تاریخی علاوه بر اشتغالزایی، به افزایش عایدی جوامع محلی هم یاری می نماید و مشارکت آنها را برای حفظ بناهای تاریخی افزایش خواهد داد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2259

به "برنامه ریزی برای تبدیل معبد آناهیتا و کاخ خسرو به سایت موزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای تبدیل معبد آناهیتا و کاخ خسرو به سایت موزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید