با 3 فنجان قهوه عمر بیشتری خواهید داشت

به گزارش مجله کارنیکان، تحقیقاتی که به تازگی منتشر شده است، خبر خوبی را برای عاشقان قهوه به همراه دارد؛ به صورتی که طبق این تحقیقات، نوشیدن نزدیک به سه فنجان قهوه در روز می تواند به شما یاری کند تا عمر بیشتری داشته باشید.

با 3 فنجان قهوه عمر بیشتری خواهید داشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طبق گزارش نیویورک پست، بر اساس اطلاعاتی که از بیش از 170 هزار بزرگسال در انگلیس به دست آمده، نشان می دهد افرادی که روزانه بین دو تا چهار فنجان قهوه می نوشند، صرف نظر از شکر اضافه شده به آن، به نظر می رسد در قیاس با آن هایی که قهوه نمی نوشند، بیشتر عمر می نمایند.

طبق این گزارش، تحلیل روی این داده ها، از سوی دانشمندان چینی در دانشگاه پزشکی جنوبی و دانشگاه جینان که هر دو در شهر گوانجو در چین قرار گرفته است، به انجام رسید و نتایج آن در سالنامه پزشکی داخلی (Annals of Internal Medicine) منتشر شد.

دکتر دان لیو (Dan Liu) محققق ارشد و پژوهشگر در زمینه بهداشت عمومی اظهار داشت: پژوهش های آن ها از یافته هایی که پیشتر در زمینه فواید مثبت در زمینه سلامت مرتبط با نوشیدن قهوه بدان دست یافته شده بود، حمایت می نماید.

وی گفت: پژوهش های پیشین از ارتباط میان نوشیدن قهوه و کاهش خطر مرگ سخن می گفتند؛ اما آن ها میان قهوه ای که با شکر مصرف گردد، قهوه ای که با شیرین نماینده های مصنوعی شیرین گردد و یا قهوه بدون شیرینی، تمایزی می گذاشتند.

نوشیدن قهوه

تیم تحقیقاتی دکتر لیو در این پژوهش خود، اطلاعات 171 هزار و 616 شرکت نماینده از بانک اطلاعات پزشکی انگلیس را که در فاصله سال های 2006 تا 2010 اخذ شده بود و طی آن ها به یک پرسشنامه در مورد رژیم غذایی خود - از جمله عادت نوشیدن قهوه- پاسخ داده بودند، مورد آنالیز قرار دادند؛ همچنانکه این اطلاعات نشانگر سلامتی آن ها از بیماری سرطان و بیماری های قلبی و عروقی که هر دو از عوامل شایع مرگ و میر به شمار میرود، بود.

آن ها دریافتند 55.4 درصد از شرکت نمایندگان قهوه بدون شکر و یا شیرین نماینده می نوشیدند، 14.3 درصد قهوه با شکر، 6.1 درصد قهوه با شیرین نماینده های مصنوعی می نوشیدند و 24.2 درصد نیز اصلا قهوه نمی خوردند. سپس این محققان تحلیل های بیشتری را در زمینه اندازه فنجان قهوه ای که این افراد می نوشیدند، به انجام رساندند.

در طول این پژوهش، 3 هزار 177 شرکت نماینده جان خود را از دست دادند که از این تعداد هزار و 725 نفر بر اثر سرطان و 628 نفر به دلیل بیماری های قلبی بود. زمانی که محققان دیگر عوامل پزشکی و سبک زندگی را که امکان داشت بر مرگ آن ها تأثیر گذار باشد، آنالیز کردند، دریافتند افرادی که قهوه می نوشیدند، سوای از اینکه چه نوع قهوه ای را مصرف می کردند و یا شکر به قهوه خود اضافه می کردند یا خیر- در دراز مدت شرایط بهتری داشتند.

طبق این یافته ها، فواید قهوه بیشتر بر گروهی مشاهده شد که روزانه دو تا چهار فنجان قهوه مصرف می کردند؛ به طوری که خطر مرگ این افراد 30 درصد کمتر از افرادی بود که قهوه مصرف نمی کردند. با این حال، آن هایی که قهوه را با شیرین نماینده های مصنوعی مصرف می کردند، به شکل قابل توجهی بیشتر از کسانی که اصلا قهوه نمی نوشیدند، عمر نکردند. با این حال محققان بر این باورند دلیل این امر در میان افرادی که شیرین نماینده مصنوعی مصرف می کردند، شاید به دلیل نرخ بالای چاقی و فشار خون در میان این افراد بوده باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: karnikan.ir شناسه مطلب: 2194

به "با 3 فنجان قهوه عمر بیشتری خواهید داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 3 فنجان قهوه عمر بیشتری خواهید داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید